תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט רכבי פנאי בינוני׳ הוא – קיה סורנטו.

קיה סורנטו הוא הזוכה שלנו בסגמנט רכב הפנאי הבינוניים גם השנה, וזו השנה השלישית ברציפות בה מוענק לו התואר. הדגם הוצג כבל בחו״ל לאחר מתיחת פנים שאמורה להוסיף ולשפר על המתכון המוכר והמאוד מוצלח שלו – ואנו כבר מצפים לפגוש בו. עד אז, נזכיר מדוע אנחנו חושבים שהוא ראוי לתואר הנכבד גם השנה.

קיה סורנטו – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט פנאי בינוני
צילום: בן חסון

תחילה ישנו העיצוב – מדובר באחד מרכבי הפנאי הנאים בסגמנט, אולי בכלל. העיצוב זוויתי וקשוח מבלי להיות גס או בוטה מדי. שילוב של אלגנטיות עדכנית מצד אחד וסממני פנאי ושטח מתבקשים מן הצד השני יוצרים כאן רכב מוצלח מאוד מבחינה עיצובית.

גם סביבת הנהג ממשיכה את הרושם הטוב שנוצר מבחוץ. לוח המחוונים המוקרן ברמות הגימור הגבוהות מרשים מאוד למראה, לצידו מערך מולטימדיה מתקדם הממוקם היטב. במרכז הדשבורד ישנו לוח פקדים פיזי למערכת המיזוג והשמע – ובעידן של היום מדובר במחזה נדיר, וחבל שכך שכן נוחות וקלות התפעול עדיפות בהרבה על אלה סידור של מסך מגע ״מודרני. ובונוס – זה גם נראה מצוין.

קיה סורנטו – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט פנאי בינוני
צילום: בן חסון

אם נעבור לשורה השניה נגלה מרחב מצוין לשני נוסעים, אפילו לשלישי יהיה פה די מקום – גם בין שני מושבי בטיחות שכן לכל נוסע מושב נפרד הנע על מסילה. אהבנו. הנוסעים יהנו גם ממחזיקי כוסות בדלתות, תאי אחסון, שקעי טעינה, תאורה עשירה ועוד.

כמובן, סורנטו מציע גם שורה שלישית שימושית ומרווחת ביחס לסגמנט. מנגנון הקיפול/פתיחה נוח במיוחד יש שם מקום לשני נוסעים. כנהוגה בכלים מסוג זה המרחב מספיק בעיקר לילדים ובני נוער, אך לנסיעות קצרות הוא מתאים גם למבוגרים. הכניסה והיציאה נוחות יחסית, ישנם פתחי מיזוג נפרדים ובסך הכל תנאי המחייה בשורה השלישית מפתיעים לטובה.

תא המטען משלים תמונה ״שימושית״ למשפחה. כאשר כל המושבים בשימוש הוא אכן צנוע למדי, אולם עם קיפול השורה השלישית מתקבל נפח הטענה ענק של כ-800 ל׳. המבנה עצמו שימושי, איכות החומרים שם טובה, יש מספר תאי אחסון, כיסוי נגלל איכותי עם מקום אחסון ייעודי, תאורה עשירה ועוד. 

קיה סורנטו – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט פנאי בינוני
צילום: בן חסון

התחום האחרון בו סורנטו מצטיין הוא יחידות ההנעה: קיה סורנטו מוצע עם מגוון רחב של לא פחות מארבע יחידות הנעה שונות, וכל אחת מהן מסוג שונה – וזה כבר מעניין. בבסיס ישנו מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל׳, מעליו מנוע דיזל בנפח 2.2 ל׳ – עניין שהפך לנדיר מאוד בסגמנט. בראש ההיצע שתי יחידות הנעה היברידיות המבוססות על יחידת ה-1.6 ל׳ טורבו-בנזין המוכרת. לראשונה מערך היברידי ״רגיל״ עם 230 כ״ס, אולם השניה היא היברידית-נטענת המוסיפה הנעה כפולה, הספק כולל של 260 כ״ס ואפשרות לנסיעה בכוח החשמל בלבד למרחק של כמה עשרות קילומטרים – עניין שיכול לחסוך לא מעט כסף וזיהום אוויר בשימוש נכון.

בקיצור, מכל הסיבות האלה קיה סורנטו הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה בסגמנט רכבי פנאי בינוניים׳.

קיה סורנטו – אוטו השנה של ישראל 2024 בסגמנט פנאי בינוני
צילום: בן חסון