שנה חלפה, שנה באה, ואיתה גם דגמים חדשים ומחודשים. כדי לעשות סדר, ריכזנו עבורכם את כל החידושים הצפויים – כ-90 במספר – בסדרת כתבות. אם אתם שוקלים להחליף רכב בקרוב, כדאי לקרוא אותה בעיון רב במיוחד – המידע עשוי לסייע בתהליך קניית הרכב החדש, בין אם תחליטו להמתין לדגם החדש של הרכב המבוקש, ובין אם כקלף מיקוח בניהול משא ומתן על מחיר של דגם שעתיד להתחלף בקרוב.
 
שימו לב כי חלק גדול מהדגמים מגיע, רשמית, עוד ב-2017, אך זאת במטרה לאפשר ללקוחות להתחיל להזמין את הדגם, כאשר רוב המכוניות ימסרו רק ב-2018. דגמים אלו יופיעו בחלק הראשון של הסקירה, והשאר בחצי השני שיפורסם בקרוב.  
 
הסקירה נתנה לנו אפשרות להתבונן מעט על תעשיית הרכב במבט על. כך, למשל, גילינו כי כמחצית מהדגמים החדשים הם רכבי פנאי (לא מפתיע), שמתחלקים בצורה כמעט שווה בין סגמנטי הפנאי השונים (קטן, קומפקטי, בינוני, גדול ויוקרה); גילינו גם כי השנה לא צפויה בשורה בגזרת מכונית המיני הנגישות, וכי למרות ההצהרות הרבות על מעבר לחשמל ומכוניות היברידיות, הרי שרק כ-20% מתוך הדגמים החדשים ברשימה הם היברידיים – ולא בטוח שכולם אכן יגיעו ארצה בסופו של דבר.
 
הדגמים החדשים שיגיעו עד סוף השנה הנוכחית

אופל אינסיגניה – דור חדש למשפחתית הגדולה של אופל, גדולה וקלה יותר. צפויה להיות מוצעת בישראל עם שלוש מערכות הנעה לבחירה – 1.5 ל' טורבו (165 כ"ס), תיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית; 2.0 ל' טורבו (260 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה; 2.0 ל' דיזל (170 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. גרסת 2.0 ל' טורבו צפויה להיות מוצעת גם במהדורת GSi ספורטיבית-למחצה.

דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל
 
אמ.ג'י ZS - רכב פנאי קטן חדש, המיועד להתחרות בקטגוריה של הונדה HR-V ומאזדה CX-3. לדגם החדש בסיס גלגלים של 258.5 ס"מ, אורכו 431.5 ס"מ, רוחבו 181 ס"מ וגובהו 165 ס"מ. הוא יוצע בארץ עם מנוע 1.0 ל' טורבו, שלושה צילינדרים, עם 125 כ"ס ו-17.3 קג"מ, המועברים לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
 
דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל

ב.מ.וו 6GT – דור שני לגרסת ה"המון מרחב פנימי" של סדרה 5 (אז תחת השם 5GT), הפעם תחת משפחת סדרה 6. 6GT גדולה משמעותית מסדרה 6 רגילה, ותוצע בישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין, 2.0 ל' (258 כ"ס) ו-3.0 ל' (340 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית (גרסת 3.0 ל' תהיה זמינה גם עם הנעה כפולה, בתוספת תשלום).

DS7 – רכב פנאי בינוני יוקרתי חדש, המיועד להתחרות באודי Q5, וולוו XC60 ואלפא רומיאו סטלביו. DS7 יוצע אצלנו עם שתי גרסאות של מנוע 1.6 ל' טורבו (180 כ"ס, או 225 כ"ס),  או 2.0 ל' דיזל (180 כ"ס). כולם בשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית בלבד. גרסה היברידית – עם 300 כ"ס והנעה כפולה – תוצע ב-2019.
 
אלפא רומיאו סטלביו QV – גרסת קצה לרכב הפנאי היוקרתי. מנוע V6 בנפח 2.9 ליטר מפיק 510 כ"ס ו-61.1 קג"מ, ואלו מועברים לארבעת הגלגלים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. נתוני ביצועים עוד אין, אבל רק לאחרונה כבש סטלביו QV את שיא ההקפה בנורבורגרינג לרכב פנאי, עם זמן הקפה של 7 דקות ו-51 שניות.
 
יונדאי קונה – רכב פנאי קטן חדש, שיצטרף ל-i20 קרוס שמציעה החברה בסגמנט, וככל הנראה יתמקם בחלק היקר יותר של הסגמנט. אחת הסיבות לכך היא שתיבה אוטומטית מוצעת רק עם המנועים הבכירים– בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי (149 כ"ס) או 1.6 ל' טורבו (177 כ"ס). הראשון עם תיבת שישה הילוכים פלנטרית והנעה קדמית, השני עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ואפשרות להנעה כפולה.
 
דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל

יונדאי i30 – הדור החדש של המשפחתית הקוריאנית אומנם הוצג בשנה שעברה, אך מגיע אלינו רק עכשיו. המידות די דומות לשל הדגם היוצא, אך מתחת לעור מתחבא מנוע חדש. את מנוע ה-1.6 ליטר (135 כ"ס) הוותיק יחליף מנוע 1.4 ליטר טורבו (140 כ"ס), ביחד עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (ששירתה גם את הדגם היוצא, בערוב ימיו). 
 ​
לקסוס IS – דגם מחודש, שהוצג במקור לפני יותר משנה וחצי. רשימת השינויים כוללת הופעה מעודכנת מבחוץ ומבפנים, כשתא הנוסעים כולל גם גימור משופר, כמו גם צגי מידע חדשים (לוח מחוונים, מסך מגע מרכזי גדול מבעבר). החידוש הצפוי העיקרי הוא התווספותן של מערכות בטיחות מתקדמות.
 
מאזדה 2 – דגם מעודכן. העדכון ברובו מתרכז בצד הטכנולוגי, עם התווספות מערכת GVC (מערכת להפחתת עומסי  צד בפניות), תצוגה עילית צבעונית ותאורת דרך 'לד' אדפטיבית (ברמות הגימור הגבוהות יותר). מעבר לכך, יש גם מסך מולטימדיה בעל רזולוציה משופרת, גלגל הגה בעיצוב חדש ומבחר עשיר יותר של צבעי מרכב. 

מיצובישי אקליפס קרוס – רכב פנאי חדש, שימוקם בין ASX לאאוטלנדר ויתחרה בפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים. יוצע עם מנוע 1.5 ל' טורבו, תיבה אוטומטית-רציפה והנעה כפולה.

 
דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל

מיצובישי ASX – רכב פנאי קומפקטי המבוסס על פלטפורמת האאוטלנדר. הוא הוצג עוד ב-2010, אבל לא הגיע אלינו עד היום בשל העדר תיבה רציפה. הדגם שיוצע אצלנו עבר מתיחת פנים לפני כשנה, ויגיע אלינו – בתקינה אמריקאית, לראשונה במיצובישי – עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ותיבה אוטומטית-רציפה, אותה יחידת הנעה המוצעת באאוטלנדר; בארה"ב מוצע הדגם עם הנעה קדמית או כפולה, אך לא ברור אם האחרונה תגיע אלינו.
 
ניסאן נווארה – אחרי למעלה משנתיים של היעדרות, צפוי להתחיל עוד השנה שיווקו של הטנדר היפני בישראל. הטנדר מוצע עם מנוע 2.3 ל' דיזל, בגרסה עם מגדש טורבו יחיד (163 כ"ס) או כפול (190 כ"ס), ובחירה בין תיבת שישה הילוכים ידנית ובין תיבת שבעה הילוכים אוטומטית. מוצע בעולם עם שתי תצורות למתלה אחורי, כשאחת מהן כוללת קפיצי סליל ומבנה רב-חיבורי מתקדם יחסית.
 
סיאט ארונה – רכב פנאי קטן, הראשון מסוגו של סיאט ושל קבוצת VAG בכלל. מבוסס על סיאט איביזה החדשה, אבל הוא רחב וגבוה יותר. מתוך מגוון לא קטן של מנועי בנזין, דיזל וגז טבעי, סביר להניח שנראה בישראל גרסאות 1.0 ל' טורבו עם 115 כ"ס, תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית (כרגע לא מוצעת בכלל הנעה כפולה).
 
מרצדס E קבריולה – גרסת קבריולה למכונית הקופה הגדולה. צפויה להיות מוצעת בשלוש גרסאות (E200, E300 ו-E400), כאשר לשתי גרסאות הבסיס הנעה אחורית, בעוד שלבכירה הנעה כפולה.
 
סיטרואן C3 איירקרוס – רכב פנאי קטן חדש. C3 איירקרוס דומה בבסיס הגלגלים שלו ובאורכו הכללי לקקטוס,  אולם הוא רחב וגבוה ממנו. כמו בדגמים אחרים של פיג'ו וסיטרואן, גם כאן מערכת ההנעה תתבסס על מנוע 1.2 ליטר טורבו עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית, והנעה קדמית בלבד.
 
פורשה פאנאמרה ספורט טוריסמו –  גרסת סטיישן למכונית הפאר של פורשה, ראשונה מסוגה בסגמנט. המידות דומות למדי לשל גרסת הסדאן, אולם בזכות המבנה החדש ניתן להוביל בפאנאמרה חמישה נוסעים ולא ארבעה – אם כי המושב האמצעי-אחורי מיועד להסעת ילדים. מבחר מערכות ההנעה זהה לשל פאנאמרה רגילה, וכך גם הביצועים (פרט למהירות מרבית מעט נמוכה יותר). המחיר בישראל מתחיל ב-797,500 שקלים לגרסה ההיברידית הבסיסית (462 כ"ס) – יקר ב-48,500 שקלים לעומת גרסת הסדאן (749,000 שקלים).

דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל

פורשה קאיין –  דור חדש לרכב הפנאי היוקרתי. המידות וההופעה (מבפנים ומבחוץ) דומות כולן לאלו של הדגם הקודם, אולם יש הרבה חידושים – כולל שימוש נרחב מבעבר באלומיניום ומערכת חשמל משנית במתח 48V להפעלת אביזרים "כבדים" (כמו ב-SQ7). גם המנועים חדשים – דיזל ובנזין, דומים לאלו שבפאנאמרה, בטווח הספקים של 340 כ"ס ועד 550 כ"ס; מנועי דיזל אינם מוצעים כרגע, וגרסה היברידית תוצע בהמשך. מחירו ההתחלתי של הקאיין החדש – 698,000 שקלים.
 
פורשה 911 GT2RS
– גרסת הקיצון של מכונית הספורט האייקונית, שנכון לכתיבת שורות אלו מחזיקה בזמן ההקפה המהיר ביותר למכונית הנעה אחורית בנורבורגרינג. מנוע הבוקסר שש בוכנות בנפח 3.8 ליטר, מפיק 700 כ"ס ומומנט של 76.4 קג"מ. עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית מסוגלת GT2RS להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות, בדרך למהירות מרבית של 340 קמ"ש. חבילת "וייסאך" מציעה שיפורים שונים וחסכון של 30 ק"ג במשקל. מחירה של 911 GT2RS בישראל יתחיל ב-2.7 מיליון שקל.
 
פיג'ו 308 מחודשת – מתיחת הפנים למשפחתית של פיג'ו כוללת שינויים עיצוביים קלים, עדכונים למנוע ה-1.2 ל' טורבו (ההספק, 130 כ"ס, נותר כשהיה), ומנוע 1.5 ל' דיזל חדש (130 כ"ס) המוצע גם עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית; גרסת 2.0 ל' דיזל (180 כ"ס) מוצעת עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית – לראשונה בקטגוריה המשפחתית עממית. לטענת היבואנית, ייבוא גרסאות הדיזל נשקל. אבל החידוש החשוב ביותר מבחינת השוק הישראלי הוא מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.
 
פיג'ו 5008 – בדור השני שלו הפך המיניוואן של פיג'ו לרכב פנאי בינוני עם שבעה מקומות ישיבה. 5008 החדש – למעשה גרסה מוארכת ל-3008 – גדול משמעותית מקודמו, ומוצע עם מבחר מנועי בנזין ודיזל בהספק של עד 180 כ"ס. תיבות ההילוכים הן פלנטריות שישה הילוכים – או שמונה בגרסת הדיזל החזקה. ההנעה, בכל אופן, קדמית בלבד.
 
דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל

קיה סורנטו  – דגם מחודש. השינויים מבחוץ עדינים, אולם מבפנים מבטיחים אנשי קיה הבדלי עיצוב ניכרים יותר, לצד איכות משופרת ורשימת אבזור עשירה מבעבר. יש גם מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, שלא הוצעו עד היום. גרסת הדיזל קיבלה תיבת הילוכים חדשה, עם שמונה הילוכים – שינוי שאמור לשפר את צריכת הדלק ב-8%, לפי קיה.
 
קיה אופטימה היברידית – גרסת כלאיים למשפחתית הגדולה של קיה, שתנסה לנגוס בפלח השוק שתפסה יונדאי סונטה ההיברידית. היחידה ההיברידית מורכבת ממנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטר (156 כ"ס) וממנוע חשמלי (50 כ"ס). ההספק המשולב עומד על 205 כ"ס, המועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית-פלנטארית. בשלב זה מתוכננת להגיע הגרסה ההיברידית ה"רגילה", ולא זו הנטענת דרך רשת החשמל.
 
דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל

רנו קפצ'ור מחודש – דגם מחודש לרכב הפנאי הקטן והוותיק (הוצג עוד ב-2013). השינויים הם עיצוביים, מבפנים ומבחוץ, לצד שימוש בחומרי דיפון איכותיים יותר. לא ידוע על הוספת מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות.
 
רנו מגאן GT/ GT ליין – קרסו תצרף למגאן סדאן ("גרנד קופה") את גרסאות ההאצ'בק, ובניגוד למקובל תתמקד בגרסאות הבכירות, כולל רמת גימור GT ליין הספורטיבית. מבחר המנועים יכלול גם גרסאות 1.6 ל' טורבו, עם 165-205 כ"ס, עם תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית.
 
שברולט אקווינוקס – דור שלישי לרכב הפנאי של שברולט. אקווינוקס החדש קטן וקל מקודמו, ויוצע עם יחידת הנעה מוגדשות בלבד – בגרסת הבסיס מדובר על מנוע 1.5 ל' טורבו עם 170 כ"ס (דומה להספק של מנוע ה-2.4 ל' בדור הקודם), בעוד שבגרסה הבכירה מותקן מנוע 2.0 ל' טורבו עם 252 כ"ס ותיבת תשעה הילוכים אוטומטית (שישה הילוכים בשאר הגרסאות). לראשונה מוצעת גם גרסת דיזל, עם מנוע 1.6 ליטר ו-136 כ"ס. הנעה קדמית היא תקנית, כפולה תוצע בתוספת תשלום.
 
שברולט טראוורס – דור שני לרכב הפנאי הגדול (מאוד). מדובר בדגם כל-חדש, גדול וקל יותר מקודמו. גם ההופעה החיצונית והמכאניקה שונים – המנוע הוא עדיין V6 בנפח 3.6 ליטר, אבל זהו מנוע חדש. לתיבה האוטומטית תשעה הילוכים, והיא מעבירה את הכוח לזוג הגלגלים הקדמי, או לארבעתם.

דגמי 2018 החדשים – חלק א'
צילום: מנהל