יונדאי חשפה את רכב תא הדלק החדש שלה, נקסו (Nexo). הרכב, שיחליף את גרסת תא הדלק של הטוסון (ix35) - שמבוססת עדיין על הדור הקודם של רכב הפנאי הקומפקטי - צפוי להציע שורה של חידושים ושיפורים.
 
החידוש החשוב ביותר הוא שימוש בפלטפורמה חדשה לחלוטין, שפותחה במיוחד לשימוש במכוניות תא דלק. הנעת הנקסו היא למעשה חשמלית, אלא שהוא אינו זקוק להטענה משקע ביתי ולאחסנת אנרגיה חשמלית במצברים. במקום, יש מערכת תא דלק המפיקה אנרגיה חשמלית באמצעות תגובה כימית בין מימן (המאוחסן במיכל ייעודי במכונית) לחמצן מהאוויר. תדלוק במימן, בניגוד לטעינת חשמל, אורך דקות ספורות באופן דומה לתדלוק בבנזין.

יונדאי מציגה: נקסו, רכב פנאי מתודלק במימן

 
הנקסו גדול משמעותית מהטוסון FCV (ר"ת של רכב תא דלק). אורכו עומד על 467 ס"מ - 26 יותר מהדגם המוחלף, ורוחבו צמח בארבעה ס"מ ל-186. בסיס הגלגלים מציע תוספת של 15 ס"מ ל-279 (ארוך משמעותית גם מבסיס הגלגלים של הטוסון הנוכחי), ואילו הגובה דווקא התכווץ קלות - 163 ס"מ לעומת 166 בדגם היוצא. למרות כל זאת, ביונדאי מבטיחים כי הדגם החדש יהיה קל מקודמו ויציע יחס משקל-הספק טוב יותר.
 
זה גם מסביר את השיפור הדרמטי בביצועים: 9.5 שניות מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה), לעומת 12.5 בטוסון FCV. טווח הנסיעה צמח בשיעור מרשים לא פחות - 596 ק"מ בין תדלוקים לפי הערכות יונדאי - שיפור של 170 ק"מ לעומת הטוסון FCV. כבעבר, הנקסו מציע מרכב חמש דלתות וחמישה מושבים, כאשר ביונדאי מבטיחים שיפור במרווח תודות למיקום טוב יותר של מיכלי המימן ולצמיחה במידות. תמונות פנים של הרכב לא פורסמו.
 
יונדאי מציגה: נקסו, רכב פנאי מתודלק במימן


יונדאי לא מספקת מועד לתחילת שיווק הנקסו, שיוצע בשווקים נבחרים בעולם (בהתאם לתשתית התדלוק במימן, שברוב המדינות נעה בין לא קיימת לדלילה מאוד), בראשם גרמניה, יפן וקליפורניה. לפי כל ההערכות זה צפוי לקרות עוד השנה. לפי שעה אין תוכניות לשווקו בישראל.