המשפחתית הקומפקטית של פולקסווגן, הג'טה (Jetta), זוכה לחיים חדשים. שמונה שנים אחרי שהוצג הדור הנוכחי, יצרנית הרכב הגרמנית חושפת בדטרויט את הג'טה החדשה, עם עיצוב מודרני וטכנולוגיה עדכנית. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי עדיין לא נקבע מועד לתחילת שיווק המכונית החדשה.

הפעם הג'טה לא תוצע באירופה, מה שמאפשר לפולקסווגן למקד את המכונית לטעם האמריקאי. בהתאם, היא גדולה יותר ותציע מרווח עדיף, כך על-פי היצרנית, בין היתר תודות לבסיס גלגלים שצמח ביותר משלושה ס"מ (כעת 268.5 ס"מ). נתוני המידות המלאים לא פורסמו בשלב זה, וכן לא נמסר אם הצמיחה במידות מביאה איתה גם עלייה במשקל.

פולקסווגן ג'טה חדשה נחשפה בדטרויט


שימוש בפלטפורמת MQB המודרנית של הקונצרן, לראשונה בג'טה, עשוי לרמוז דווקא על משקל נמוך מבעבר. לא פחות חשוב, הוא יאפשר לפולקסווגן להציע טכנולוגיות מתקדמות - בעיקר מערכות בטיחות חשובות דוגמת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי והתרעת רכב בשטח מת בנסיעה קדימה ואחורה. גם אבזור המותרות זוכה לדחיפה קדימה: בקרת שיוט אדפטיבית, לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה מתחלפת ועוד.

פולקסווגן ג'טה החדשה מציעה גם עיצוב מודרני, ובעיקר יוקרתי-ספורטיבי מבעבר. זאת בין היתר תודות לסבכה קדמית גדולה וקו מותניים מובחן, שמקנה לה רושם שרירי מבעבר. שדרוג משמעותי למראה נרשם גם בתא הנוסעים, במיוחד בגרסאות הקצה שצולמו (דגמי בסיס לא יציעו מושבי עור ולוח מחוונים דיגיטלי, למשל). פולקסווגן מבטיחה גם שדרוג לאיכות החומרים, שלא הייתה נקודת חוזק בדור היוצא (לבטח ביחס לדגמי פולקסווגן אחרים).

פולקסווגן ג'טה חדשה נחשפה בדטרויט


מתחת למכסה המנוע, הג'טה תציע באמריקה את אותה יחידת כוח כמו קודמתה - מנוע 1.4 ליטר עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו, 147 כ"ס ו-25.5 קג"מ. הפעם את הכוח מעבירה לגלגלים הקדמיים תיבת שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית, במקום תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. בארה"ב המכונית גם זכאית לאחריות המורחבת של הקונצרן, תולדה של פרשת "דיזלגייט", שכוללת שש שנות אחריות מלאה (או 116 אלף ק"מ). אחריות זו כפי הנראה לא תוצע בישראל.

שיווק הג'טה יחל בארה"ב באביב הקרוב. מחירה יעמוד על החל מ-18,545 דולר, כ-64,000 שקל. היא תתחרה שם, כמו אצלנו, בטויוטה קורולה, שברולט קרוז ומאזדה 3.

פולקסווגן ג'טה חדשה נחשפה בדטרויט