המכונית הראשונה שנחשפה בהופעת בכורה בישראל, מגיעה סוף-סוף לאולמות התצוגה. עשרה חודשים אחרי שסקודה סקאלה הוצגה בפתח-תקווה לעיני עיתונאים מכל העולם, היבואנית, צ'מפיון מוטורס, מתחילה בשיווק בישראל.

הסקאלה היא משפחתית קטנה, מתחרה למכוניות דוגמת קיה ריו, יונדאי אקסנט ודומותיהן. היא מבוססת על פלטפורמת MQB A0 של קונצרן פולקסווגן, מכונית ראשונה של סקודה שעושה בה שימוש (מאז חשיפתה נוסף גם סקודה קאמיק) . בכך היא מצטרפת, בין היתר, לפולקסווגן פולו ואודי A1 החדשות. הסקאלה מחליפה בהיצע היצרנית הצ'כית את הראפיד, ובינתיים מוצעת רק במרכב האצ'בק (שכונה ספייסבק בעבר).

למרות בסיס מעולם הסופרמיני, בסקודה מקווים להתחרות עם הסקאלה גם במשפחתיות קומפקטיות, זאת תודות למידות נדיבות במיוחד לקטגוריה: אורך של 436 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ, גובה של 147 ס"מ, בסיס גלגלים של 265 ס"מ ותא מטען בגודל 429 ליטר. אלו מזכירים יותר משפחתיות קומפקטיות (כמו פולקסווגן גולף ומאזדה 3) מאשר סופרמיני.

סקודה סקאלה בישראל: החל מ-118 אלף שקל


הסקאלה תוצע בישראל בתחילה בגרסה אחת בלבד - 1.0 ליטר טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים, 115 כ"ס ו-20.3 קג"מ, בשידוך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה קדמית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.8 שניות ולמהירות מרבית של 201 קמ"ש, ומציעה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 20 ק"מ לליטר.

סקודה סקאלה בישראל: החל מ-118 אלף שקל


המכונית החדשה מוצעת ברמת גימור אחת - "אמבישן" (Ambition), שמחירה החל מ-118 אלף שקל. בתמורה לסכום זה תקבלו בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית ושבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג). הסקאלה זכתה בציון המרבי במבחן הבטיחות של Euro NCAP. לאחרונה ביצועיה במבחן שימשו כבסיס לדירוג הקאמיק, זאת לטענת גוף המחקר בשל הדימיון הגדול ביניהן.

סקודה סקאלה בישראל: החל מ-118 אלף שקל


אבזור המותרות כולל חישוקי "16 (עם צמיגי 205/55), חלונות כהים ומערכת מולטימדיה עם מסך "8 - לראשונה בעברית מלאה. כן יוצעו אפשרות לשיקוף טלפונים - מירורלינק, קארפליי ואנדרואיד אוטו - וארבעה שקעי USB (שניים מאחור לטעינה בלבד).

מהיבואנית נמסר כי בכוונתה להשיק גרסאות ורמות גימור נוספות בשנה הבאה. פרטים אודותיהן עדיין לא פורסמו.