תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית פנאי קטן יוקרה׳ הוא – וולוו EX30.

המהפיכה החשמלית שהחלה לפני כמה שנים בשוק המקומי התחילה ב״קטן״ בעולמות היוקרה עם הצגתם של כמה רכבי פנאי גדולים ויקרים יחסית שבחסות הטבות מס הציעו תמורה נאה לכסף, יחסית כן? באופן מפתיע הפריצה החלה עם טסלה שהציעה את ה-3 במחיר תחרותי מאוד לזמנו, ובהמשך ההובלה עברה למותגים עממיים חדשים לשוק המקומי שמקורם בסין. וכאן וולוו נכנסת לתמונה.

וולוו EX30 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן

היצרנית השבדית הצטרפה לתחום חשמלי יחסית מוקדם עם וולוו XC40 החשמלי (ששמו שונה לאחרונה ל-EX40) והייתה מהראשונות להיכנס לסגמנט הקומפקטי-יוקרתי עם רכב חשמלי. כעת היא עושה זאת שוב, הפעם בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים עם EX30 החדש אשר מציע את אחת החבילות השלמות והמשתלמות ביותר בתחום.

הבסיס הטכנולוגי — פלטפורמה, מנועים, סוללות ועוד — מגיע מחברת האם ג׳ילי אשר רכשה את היצרנית לפני כעשור, דבר שאפשר לה להתמקד בהתאמת אופיו של רכב הפנאי הקטן ל-DNA של היצרנית.ראשית הסתכלו עליו, EX30 הקטן מצליח להעניק לשפת העיצוב המוכרת של היצרנית פרשנות מודרנית עדכנית ומאוד ״חשמלית״, וזה נאמר באופן הכי טוב שיכול להיות. 

גם סביבת הנהג מפתיעה עם פרשנות מודרנית לסגנון המוכר. העיצוב נקי מאוד, מינימליסטי ב״קטע טוב״ אך לא מחסיר דבר בתחומים שחשובים באמת. הביטו בתמונות ותבינו כי השבדים יודעים את העבודה.

וולוו EX30 – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: יואל פלרמן

מעבר לעיצוב, מדובר ברכב פנאי קטן ומוצלח מאוד בתחומים החשובים באמת לרכב שכזה. למרות שהוא שייך לסגמנט הקטן הוא מפתיע עם מרחב מצוין לנוסעים מלפנים ומאחור, כזה שלא יבייש גם כמה רכבי פנאי קומפקטיים חשמליים. הוא עושה זאת זכות ניצול נכון וחכם של הפלטפורמה החשמלית החדשה והמתקדמת של היצרנית המאפשרת תכנון יעיל של סביבת הנהג והנוסעים — וזה בולט ברגע שמתיישבים ב-EX30.

תחום נוסף בו EX30 מצליח להרשים הוא יחידות ההנעה אותן הוא חולק עם מגוון דגמי הקבוצה. מרבית הגרסאות נמכרות עם מנוע יחיד (הנעה אחורית) המפיק הספק כביר לרכב כה קטן: נראה אתכם מתלוננים על 272 כ״ס ברכב פנאי קטן. הביצועים, בהתאם, מרשימים מאוד בכל מצב וכוח לא חסר כאן. ובניגוד ללא מעט כלי רכב בסגמנט העברת הכוח כאן יעילה ולינארית כך שההתנהלות היום-יומית מאוד טבעית ונעימה. וואם חסר לכם כוח, תמיד תוכלו לבחור בגרסת ההנעה הכפולה לה שני מנועים והספק של 426 כ״ס המאיצים את רכב הפנאי הקטן ל-100 קמ״ש ב-3.6 שניות! 

בקיצור, מכל הסיבות האלה, וולוו EX30 הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט פנאי קטן יוקרתי׳.

וולוו EX30 – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: יואל פלרמן