תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית רכבי שטח׳ הוא – פורד ברונקו.

 זו השנה השלישית ברציפות בה אנו בוחרים להעניק לברונקו את תואר ׳אוטו השנה בסגמנט רכב שטח׳, והוא עשה זאת גם השנה בקלות יתרה.

פורד ברונקו – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: איתי שטיינברג

ראשית, נאמר זאת בכנות – מספר המתחרים הישירים לא גדול. מרבית יצרניות הרכב יצאו לאורך השנים מהסגמנט, וגם פורד עצמה נעדרה ממנו תקופה ארוכה – אולם עם ברונקו היא חזרה, וכמה טוב שעשתה זאת. הברונקו אוסף נקודות כבר על ההתחלה – בעולם מתחשמל רכב שטח גדול וקשוח שכזה לא תמיד עושה הגיון, כך שעצם קיומו ראוי להערכה.

נמשיך לעיצוב, כי הברונקו נראה פשוט נהדר. בפורד החליטו ללכת בכיוון הרטרו עם קריצה ברורה לברונקו האייקוני של שנות ה-60׳. עם זאת, בפורד לא נפלו למחוזות של נוסטלגיה דביקה וחסרת תוכן אלא הצליחו להביא פרשנות מודרנית למאפייני העיצוב האייקונים של הדגם המקורי. התוצאה, כאמור, מאוד לטעמנו.

פורד ברונקו – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: איתי שטיינברג

וזה ממשיך גם בסביבת הנהג אשר מציגה מופע רטרו-מודרני המייצר עניין לעין ומעלה חיוך. עם זאת, סביבת הנהג עצמה גם תכליתית במידה: הקווים הישרים קלים לניקוי, החומרים עצמם עמידים וניתן לנקות אותם עם צינור, יש פתחי ניקוז בדלתות, ידיות אחיזה נוחות, הכפתורים גדולים כך שניתן יהיה לתפעל אותם עם כפפות ועוד.

ואז מניעים ויוצאים לדרך ומגלים שכבר בגרסת הבסיס מנוע טורבו-בנזין בריא עם 270 כ״ס המייצר ביצועים טובים. מעליו ישנו מנוע ה-2.7 ל׳ (V6) אשר מציע כבר 330 כ״ס בריאים עוד יותר. ואם זה לא מספיק תמיד אפשר לדבר על גרסת ׳ראפטור׳ עם 400 כ״ס (ונדבר עליה מיד).

פורד ברונקו – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: איתי שטיינברג

כמובן, יכולות השטח גבוהות כבר בגרסת הכניסה ואלה משתפרות ככל שמתקדמות ברמות הגימור והגרסאות. לכולן הנעה כפולה, תיבה אוטומטית הכוללת גם יחס העבר נמוך (LOW) וצמיגים שמנמנים. בהמשך מפרט השטח מתעצם עם צמיגי ״חצי״ במידה 33״ עד 35 אינץ׳, סרני דנה משופרים, בולמי בילשטיין, נעילות דיפרנציאל מרכזי, מיגונים, ועוד – רק תבחרו את הגרסה התואמת לרמת השטח שלכם.

בראש ההיצע עומדת כמובן גרסת ׳ראפטור׳ האימתנית שמלבד המנוע המחוזק (כאמור, 400 כ״ס) כוללת מגוון רחב של שינויים ושדרוגים שהפכו את ברונקו לטורף שטח אמיתי שכמעט לא יודע גבולות. זה מתחיל בצמיגי שטח במידה 37 אינץ׳, ממשיך במפסק סרנים רחב בהרבה, סרנים מחוזקים, בולמי FOX ארוכי מהלך לעבודת שטח מאומצת, אפשרות לניתוק מוט מייצב ועוד.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, פורד ברונקו הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט רכבי שטח׳.

פורד ברונקו – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: איתי שטיינברג