תחרות אוטו השנה 2024 הגיעה לסיומה, וזו השנה ה-29 ברציפות מאז יצאה לדרך. כבכל שנה, גם הפעם צוות הכתבים של 'אוטו' התכנס לשורת דיונים ארוכה אשר בסופה, ובשקלול קולות הקוראים, נבחרה הזוכה גדולה בתחרות עליה תוכלו לקרוא כאן בהרחבה. לצד הפרס הגדול נבחרו גם הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. בכל קטגוריה וקטגוריה נשקלו המתמודדים הראויים ביותר ודורגו לפי פרמטרים רבים המהווים שיקול בקניית רכב: יחידות הנעה, ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה, התנהגות כביש, בידוד רעשים, אבזור, תמורה ועוד. ובכל סגמנט וסגמנט נבחר בסוף זוכה אחד ויחיד.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2024 בקטגוריית רכבי פנאי שטח גדול יוקרה׳ הוא – לקסוס LX.

לקסוס LX הוא רכב מיוחד מאוד בנוף המוטורי בעולם בכלל, בישראל בפרט. ה-LX הוא חלק מקבוצה מצומצמת מאוד של רכבי פנאי בגודל ״מלא״ עם יכולות שטח גבוהות, או להיפך – תלוי איך אתם בוחרים להסתכל על זה. לא רק זאת, את חווית השטח שלו הוא מסוגל לספק תוך כדי שמירה על רמת נוחות ועושר המתאימה למכוניות הפאר הטובות בעולם.

לקסוס LX – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: ערן רובינפלד

הדגם הוצג לראשונה בשנת 1995 על בסיס פלטפורמת טויוטה לנד קרוזר ה״גדול״, ומאז הדורות של הדגמים חופפים. הדור הנוכחי הוא הרביעי והוא נחשף לראשונה בשנת 2021 על בסיס לנד קרוזר העדכני מסדרת 300.

למרות שהבסיס המכני משותף עם טויוטה, כל השאר ממש לא – בלקסוס עשו השקיעו רבות בהפיכת הפלטפורמה המוכשרת הזו ל״לקסוס אמיתית״. ראשית ראו את העיצוב החיצוני המרשים: החזית עם סבכת שעון החול הענקית, יחידות התאורה המרשימות (לא מלא כמובן) ומגוון צבעים המייצרים הופעה מכובדת. נזכיר את החישוקים שלאור מימדי הרכב נראים ״רגילים״ למרות שמדובר בחישוקי 22 אינץ׳ ענקיים.

לקסוס LX – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: עזרא רפאל

המופע המרשים נמשך גם כאשר שנכנסים אל תא הנוסעים, ויש יאמרו שהוא מרשים יותר. סביבת הנהג מודרנית ועדכנית כמצופה מרכב של לקסוס. כמובן, איכות החומרים גבוהה לרוב, ההרכבה מצוינת ויש מגוון אפשרויות להתאמה אישית לפי העדפות הלקוח. המושבים מצוינים בכל קנה מידה ובעלי מגוון אפשרויות כוונון.

כאופציה ניתן להזמין את LX עם שני מושבים בשורה השניה – ואז הוא באמת מתחיל להרשים. לכנות את כורסאות העיסוי שתמצאו שם ״מושב״ זה יהיה חתיכת אנדרסטייטמנט. כל נוסע מקבל כורסה ממש, עם הדום נפתח ואפשרויות כוונון רבות כולל עיסוי, חימום ואוורור. במרכז ישנה קונסולה מרכזית רחבה ונוחה ושפע חריג של פתחי אוורור, ידיות ותאי אחסון.

את החוויה משלימים מתלים נעימים שלרוב מצליחים לבודד את הנוסעים באופן ראוי מתלאות הדרך. יחד עם מנוע בריא – V6 בנפח 3.4 ל׳, 409 כ״ס, הנעה כפולה, תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים – המציע גם אופי פעולה נעים וחלק מתקבל רכב שמסוגל לכסות מרחקים באופן מעורר השתאות.

לקסוס LX – אוטו השנה של ישראל 2024 סביבת נהג
צילום: ערן רובינפלד

אבל, כאמור, ה-LX לא עוצר כאשר האספלט נגמר. שלדת סולם מסיבית, סידור נכון של המכלולים מתחת למרכב, נתוני שטח טובים, מערכת בקרת שטח יעילה, מתלי אוויר אדפטיביים עם אפשרות הגבהה ומהלך ארוך, יחס העברה נמוך, נעילות דיפ׳ ועוד – הכל מייצר בסיס טוב ליכולות שטח גבוהות במיוחד. LX מסוגל להתקדם באופן מרשים בשטח טכני, נוחות נדירה נדירה בשבילים, לטפס דיונות בזכות המנוע החזק ועוד. 

מדובר ברכב שטח אמיתי המציע יכולות נדירות כאשר האספלט נגמר, שלא על חשבון איכות החיים והנוחות בהתנהלות יום-יומית.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, לקסוס LX הוא הזוכה שלנו בתואר ׳אוטו השנה 2024 בסגמנט  פנאי שטח גדול יוקרה׳.

לקסוס LX – אוטו השנה של ישראל 2024
צילום: ערן רובינפלד