לנדו נוריס במקלארן ניצח במרוץ פורמולה 1 השישי העונה, הגרנד פרי של מיאמי, לאחר שגבר על וורסטפן שסיים שני. זהו ניצחון ראשון בקריירה של הנהג האהוב שזינק ל-110 מרוצים ומחזיק בשיא של 15 עליות לפודיום (עם עוד מספר נהגים) וללא ניצחון. 

נוריס הוא היחיד השנה שניצח את וורסטפן על המסלול ולא בגלל פרישה שלו. היה זה ניצחון שני ב-12 שנים בקבוצה המשתפרת; הקודם היה ב-2021 עם דניאל ריקרדו. וורסטפן שסיים שני אמר "אם כך אנחנו מסיימים ביום רע אז זה לא נורא". ההפסד של רד בול יכול להיחשב סמלי בסוף שבוע בו נודע שאדריאן ניואי, המתכנן של מכוניות רד בול, יעזוב בסוף השנה. ניואי היה על המסלול, אבל היו ראשי הקבוצות שטענו כי הפסד זה הוא תחילת הנפילה. ניתוח סביר? משאלות לב? שמחה לאיד? ימים יגידו.

מקלארן פורמולה 1 מיאמי
צילום: מקלארן
 

לא צפוי

מקלארן הגיעה למיאמי עם חבילת שיפורים שהותקנה במכונית של נוריס וחלק נכבד ממנה גם בזו של אוסקר פיאסטרי. אבל האופי ההפכפך של המסלול, שהקשה על כל המתחרים (ובראשם מרצדס) לשפוט נכונה את התנאים ולכייל את המכונית פגע גם ביכולתה, הן במקצי הדירוג למרוץ הספרינט והן במרוץ הרגיל, ונהגי פרארי הם אלה שהתייצבו מאחורי רד בול. 

פרארי פורמולה 1
צילום: פרארי

כבר במרוץ הספרינט וורסטפן חש שהמכונית אינה מספיק צפויה והתלונן על כך, אבל זה לא מנע ממנו לזנק ראשון ולהוביל עד לסיום. הוא אמנם לא ברח קדימה אבל שארל לקלר לא הצליח לסכן אותו. סרג'יו פרז, חברו לקבוצת רד בול, סיים שלישי לפני ריקרדו המפתיע עם התוצאה הטובה ביותר שלו השנה ב-RB. מאחור נערך קרב ממושך בין לואיס המילטון, שהצליח להתקדם בגלל תאונה שהיה מעורב בה, לקווין מגנוסן בהאס שהיה במקום השמיני. מגנוסן שוב הגן על חברו לקבוצה הולקנברג שהיה במקום השביעי, ובמאבק גלש מגבולות המסלול והספורטיביות. על כך ספג ארבעה עונשי זמן שהצטברו ל-35 שניות, אלא שמבחינתו הם לא שינו. המילטון שבגלל הקרב הפסיד מקום לטסונודה הצליח לעלות בסוף למקום השמיני. בסופו של דבר גם הוא נענש על מהירות ברחבת הטיפולים ונאלץ לוותר על הנקודה שהצליח לחלץ. 

גם במקצה הדירוג למרוץ הפגין וורטספן שליטה כמו בכל מרוץ העונה. וגם כאן היה לקלר מאחוריו. את השלישייה השלים הפעם סיינז כאשר נוריס מסיים חמישי לפני פיאסטרי. 

מרצדס פורמולה 1
צילום: מרצדס
 

המרוץ

וורסטפן האיץ היטב בזינוק בעוד חברו לקבוצה שגה בנקודת הבלימה וחצה את טור המכוניות בשיא הפנייה הראשונה. בנס פרז לא פגע במכוניות אחרות, אך המהלך האט מספר נהגים, בהם את נוריס שירד למקום השישי. מכאן הוליך וורסטפן על לקלר אך לא הצליח להגדיל את הפער באופן משמעותי ובוודאי לא הציג את הדומיננטיות שהתרגלנו לראות. בשלב מסוים וורסטפן החליק בשיקין ופגע בפילון שנותר על המכונית למשך מספר עד שנפל על המסלול, מה שהביא להוצאת מכונית קוצבת וירטואלית. מבחינת הצמיגים היה ברור שבשל מקדם חיכוך נמוך יחסית, הצמיגים אינם נשחקים כרגיל והקבוצות יוכלו לשחק עם תזמון ההחלפה.

מקלארן פורמולה 1
צילום: מקלארן

וכך, אחרי שרוב הנהגים המובילים נכנסו להחלפת צמיגים, נוריס עלה להוביל ובמקלארן החליטו לדחות את ההחלפה ככל שניתן ולצפות לתאונה ולמכונית קוצבת. ואכן, אירוע כזה אירע מגנוסן בהאס פגע בוויליאמס של לוגן סרג'נט, ספג עונשין (ובהמשך עוד אחד). נוריס ניצל את יציאת המכונית הקוצבת (המאטה את טור המכוניות) להחלפת צמיגים והצליח לצאת ראשון. בהזנקה מחדש הוא אף הצליח להתרחק מוורסטפן שנותר ללא מענה. לקלר נותר שלישי כאשר מאחוריו ניהלו פיאסטרי וסיינז מאבק על המקום הרביעי בקרב שהיה לאגרסיבי וגרם לשבר בכנף הקדמית במקלארן. כניסת פיאסטרי להחלפת הכנף דרדרה אותו לאחור ואילו סיינז שסיים רביעי ספג לאחר סוף המרוץ עונשין שהוריד אותו למקום החמישי אחרי פרז. המילטון, שהצליח לטפס מהמקום השמיני בזינוק לשישי במרוץ בילה את רוב החלק השני במרוץ במרדף אחרי פרז. אחריו סיים יוקי טסונודה בתוצאה מפתיעה עבור RB כאשר הקדים את ג'ורג' ראסל במרצדס. פרננדו אלונסו הצליח למזער נזקים, וסיים תשיעי לאחר שזינק מהמקום ה-15, מקדים את אסטבן אוקון באלפין. 

מקלארן פורמולה 1
צילום: מקלארן

גרנד פרי מיאמי, מיאמי גרדנס, 5.5.24

1. לנדו נוריס – מקלארן 
2. מקס וורסטפן – רד בול 
3. שארל לקלר – פרארי 
4. סרג'יו פרז – רד בול 
5. קרלוס סיינז – פרארי 
6. לואיס המילטון – מרצדס 
7. יוקי טסונודה – RB 
8. ג'ורג' ראסל – מרצדס 
9. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין 
10. אסטבן אוקון – אלפין

אליפות הנהגים אחרי 6 מרוצים (מתוך 24)

1. מקס וורסטפן – 136 נק'
2. סרג'יו פרז – 103 נק'
3. שארל לקלר – 98 נק'
4. לנדו נוריס – 83 נק' 
5. קרלוס סיינז – 83 נק'

אליפות היצרנים אחרי 6 מרוצים (מתוך 24)

1. רד בול – 239 נק' 
2. פרארי – 187 נק' 
3. מקלארן – 124 נק' 
4. מרצדס – 64 נק'
5. אסטון מרטין – 42 נק'

נוריס במיאמי פורמולה 1
צילום: מקלארן