אין החודש מהפכות בטבלת מסירות רכב חדש בישראל. בצמרת נפגוש את אותו טריו שהטיל שם עוגן לפני זמן רב, בדיוק באותו סדר כמו בחודש שעבר – יונדאי ראשונה, קיה אחריה וטויוטה במקום השלישי. באופן כללי נרשמה מגמת עלייה במסירות לעומת חודש פברואר – המכירות עלו אצל יונדאי, טויוטה, סקודה, מאזדה, ניסאן, סוזוקי ורנו, בעוד שירידות נרשמו אצל קיה, מיצובישי, סיטרואן וסיאט.
מסירות רכב מרץ 2016 - יונדאי מובילה
צילום: מנהל
בהמשך לחודש הקודם, גם הפעם תופסים רכבי הפנאי חלק נכבד מעוגת המסירות, אם כי למשפחתיות הקלאסיות ולמכוניות המיני עדיין יש יצוג מכובד בצמרת. 4105 לקוחות קיבלו מפתחות ליונדאי טוסון ברבעון הראשון של השנה, לעומת 3315 לקוחות של קיה ספורטאז'. לעומת זאת, עד סוף חודש מרץ העלו אנשי טויוטה 3697 רכבי קורולה על הכביש; וקיה פיקנטו עדיין שמרה בשלושת החודשים הראשונים של השנה על מעמדה כמכונית הנמכרת ביותר בישראל, עם 4693 מסירות. אצל סקודה, המותג הרביעי הנמכר ביותר החודש – והרביעי גם בטבלה הכללית – המכונית הנמכרת יותר היא רכב משפחתי, האוקטביה, שאחראית לכמעט מחצית ממכירות המותג.
מסירות רכב מרץ 2016 - יונדאי מובילה
צילום: מנהל
המזנקת הגדולה של החודש היא סוזוקי, שקפצה מהמקום השלושה-עשר בחודש פברואר, למקום השמיני בחודש מרץ. מדובר על 1254 מכוניות שנמכרו בחודש החולף, לעומת 728 רכבים בפברואר. ועם ההשקה של הסלריו, מחליפת האלטו, מעבר לפינה, יהיה מעניין לראות אם תמשיך במגמת הצמיחה גם בחודשים הקרובים. מהצד השני, הצונחת הגדולה של החודש היא מיצובישי, עם ירידה של 33% בהיקף המכירות.
מסירות רכב מרץ 2016 - יונדאי מובילה
צילום: מנהל
סוזוקי. המזנקת הגדולה של החודש