ניקו רוזברג פתח את עונת הפורמולה 1 של 2016 עם ניצחון חשוב ביותר כאשר הוא מקדים את בן קבוצתו לואיס המליטון ואת סבסטיאן פטל נהגה של פרארי. כן, אליפות העולם בפורמולה 1 יצאה לדרך על מסלול הרחובות של אלברט-פארק במלבורן, אוסטרליה. ואולם גם אם התוצאות הסופיות נראות צפויות וכמעט שגרתיות הן אינן משקפות את הדרמה במרוץ.

נהגי מרצדס היו המהירים במקצי הדירוג והמילטון שהיה המהיר לאורך כל סוף השבוע התמקם על העמדה הבכירה. ואולם עם מתן אות הזינוק פרצו צמד מכוניות הפרארי של פטל וקימי ראיקונן קדימה ותפסו את שני המקומות הראשונים, בעוד המילטון הידרדר עד למקום השישי. נהגי מרצדס החלו להתעשת אט אט מהפתיחה הגרועה ובעוד המילטון עלה למקום החמישי, רוזברג ניצל את החלפת הצמיגים הראשונה כדי לעבור את ראיקונן ולטפס למקום השני.
פורמולה 1, אוסטרליה 2016:  רוזברג מנצח
צילום: מנהל
זינוק טוב עבור פרארי
ואולם אז הגיעה תאונה קשה ביותר בין פרננדו אלונסו במקלארן לאסטבן גוטיירז במכונית החדשה של האס. המכונית של אלונסו פגעה מאחור בזו של גוטיירז ואז התעופפה לכיוון גדרות המגן תוך שהיא מתהפכת פעמיים. קשה היה להאמין שאלונסו יצא ללא פגע מהמכונית שנמחצה ללא היכר. התאונה גררה הוצאת דגל אדום והפסקת המרוץ.

זינוק מחודש
בהזנקה מחדש הימרו בפרארי על צמיגים הסופר-רכים המהירים לעומת מרצדס שבחרו בתרכובת המדיום שתחזיק מעמד עד סוף המרוץ. מעט אחרי כן פרש ראיקונן, מה שרמז שהמלאכה של המילטון לחזור לחזית תהיה קלה יותר. פטל נזקק כצפוי להחלפת צמיגים נוספת והמילטון שעבר ללא קושי את דניאל ריקרדו, הגיבור המקומי ברד-בול (שהסתפק לבסוף במקום הרביעי) עלה למקום השני. מכאן נראה היה שהעניינים סגורים, אך פטל לא ויתר. נהגה של פרארי ניסה לבצע מתקפה נוספת בשלבי הסיום, תוך שהוא מנצל טעות של המילטון. ואולם גם פטל עצמו שגה, ירד מהמסלול, והסתפק לבסוף במקום השלישי תוך שהוא מתנצל בקשר בפני הקבוצה. מלפנים היה זה רוזברג ששייט באופן רגוע לכיוון הניצחון בחלק השני של המרוץ.
פורמולה 1, אוסטרליה 2016:  רוזברג מנצח
צילום: מנהל
תאונה בין אלונסו לגוטיירז עצרה את המרוץ

חמישי סיים פיליפה מאסה הוותיק בוויליאמס כאשר הוא מקדים את הפתעת המרוץ, רומן גרוז'ן במכונית של קבוצת האס החדשה. זו חגגה הופעת בכורה מוצלחת ביותר בזירת המרוצים הבכירה. אחריהם סיימו ניקו הולקנברג בפורס-אינדיאה, ואטרי בוטאס (וויליאמס), וצמד נהגי טורו-רוסו קרלוס סיינז, ומקס וורסטפן שנאבקו עד כדי מגע.

ההישג של רוזברג מהווה עבורו ניצחון מוראלי חשוב עם פתיחת העונה, אבל בקבוצת מרצדס יצטרכו לבדוק היטב מה גרם לזינוק הרע של המכוניות.

פורמולה 1, אוסטרליה 2016:  רוזברג מנצח
צילום: מנהל
רוזברג משייט אל עבר קו הסיום
גרנד פרי אוסטרליה
1.ניקו רוזברג – מרצדס
2.לואיס המילטון – מרצדס
3.סבסטיאן פטל – פרארי
4.דניאל ריקרדו – רד-בול
5.פיליפה מאסה – וויליאמס
6.רומן גרוז'אן- האס
7.ניקו הולקנברג – פורס- אינדיאה
8.ואטרי בוטאס – וויליאמס
9.קרלוס סינז – טורו-רוסו
10.מקס וורסטפן – טורו-רוסו
פורמולה 1, אוסטרליה 2016:  רוזברג מנצח
צילום: מנהל
פרננדו אלונסו. יצא מהתאונה ללא פגע

אליפות העולם לנהגים
1. ניקו רוזברג – 25 נק'
2.לואיס המילטון – 18 נק'
3.סבסטיאן פטל– 15 נק'
4.דניאל ריקרדו – 12 נק'
5.פיליפה מאסה – 10 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1.מרצדס – 43 נק'
2.פרארי – 15 נק'
3.וויליאמס – 14 נק'
4.רד-בול – 12 נק'
5.האס – 8 נק'
פורמולה 1, אוסטרליה 2016:  רוזברג מנצח
צילום: מנהל