קבוצת לובינסקי, יבואנית סיטרואן לישראל, הודיעה על התחלת השיווק של הגרסה הקצרה של סיטרואן C4 פיקאסו. המחיר לצרכן הוא 140,000 ש"ח, אך בזמן הקרוב תוצע גרסה זו ב-135,000 ש"ח.
C4 פיקאסו בגרסה זו מיועד ל-5 נוסעים מול 7 בגרנד. אורך המרכב, הקצר ב-17 ס"מ מזה של הגרנד, הוא 443 ס"מ – מעט גדול מזה של משפחתית האצ'בק. בסיס הגלגלים קצר יותר מזה של הגרנד ב-5.5 ס"מ – ועדיין גדול משמעותית מזה של משפחתית: 278.5 ס"מ. נפח תא המטען הוא 630 ליטר.

ל-C4 פיקסו מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר 165 כ"ס (ב-6000 סל"ד) ו-24.4 קג"מ (ב-1400 סל"ד) ואליו משודכת תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. הביצועים נאים וטובים מאלה של הגרנד-פיקסו עם 8.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש (8.7 שניות ו-201 קמ"ש בגרנד). צריכת הדלק הממוצעת, לפי נתוני היצרן, עומדת על 17.9 ק"מ לליטר – נתון דומה לזה של הדגם הארוך.
סיטרואן C4 פיקאסו 5 מקומות בישראל
צילום: מנהל
רמת הגימור דומה לזו של הגרנד הבסיסי

למיניוואן גם גרסת דיזל (120 כ"ס) עם אותה תיבת הילוכים, ולפי היצרן חסכונית מאוד: 25.6 ק"מ לליטר. גרסה זו מוצעת בשלב זה רק לשוק המוניות (גרנד דיזל מוצע גם לשוק הפרטי). לפיקאסו מערכת דימום/התנעה תקנית.

הפיקאסו מוצע רק ברמת גימור אחת, הדומה לבסיסית שבגרנד, וזו כוללת מערכת מובילאיי תקנית. אבזור הפנים כולל מסך מגע (בגודל "7) עם דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, חיישני גשם, בקרת אקלים דו-אזורית עם יציאה ליושבים מאחור ותא כפפות מקורר. היושבים מאחור ייהנו מווילונות מובנים בתוך הדלתות, שני מגשים בגב המושבים הקדמיים ומושבים הניתנים לכוונון נפרד, עבור כל אחד מהשלושה.

סיטרואן C4 פיקאסו מצטרף לקטגוריה מצומצמת למדי וכמעט לא קיימת בשוק הישראלי של מיניוואנים קומפקטיים. במחירו הוא מציע חלופה למשפחתית רגילה, עם מרחב פנים גדול, תנוחת נהיגה גבוהה יחסית בדומה לרכב פנאי וצריכת דלק עדיפה על פניו (לשם השוואה, הפער בין צריכת הדלק של הפיקאסו לבין זו של קיה ספורטאז' 1.6 ליטר עומדת על 30%!).

סיטרואן C4 פיקאסו 5 מקומות בישראל
צילום: מנהל