ביום רביעי בשבוע שעבר פשטה משטרת צרפת על משרדי הנהלת רנו והחרימה מחשבים ומסמכים במסגרת חקירה שבמרכזה חשדות לזיוף נתוני פליטה של מנועי דיזל.

החקירה, שהתנהלה בצל מערכת זיוף נתוני הפליטה שפולקסווגן שתלה בדגמי הדיזל שלה, הובילה לירידה דרמטית במניות החברה, שאבדו תוך שעה 22% מערכן. לאחר מכן העניינים נרגעו. ובכל זאת, הירידה ביום הראשון עמדה על 10.3% והגיעה ל-14.4% עד שלשום, ולערך של 74.14 אירו (86.66 אירו ממש לפני הפשיטה).

רנו הגיבה מיד וטענה כי ייתכן ויש בעיות – אבל היא לא עשתה כמעשה פולקסווגן: שתלה ברכב תוכנה שמטרתה לרמות את הרשויות.
רנו: זיהמנו, אבל לא לכלכנו
צילום: מנהל
צפירת ארגעה
כבר ביום שישי שעבר התפרסם כי לא נמצאה בדגמי רנו תוכנה זדונית שכזו. ועדין, היה ברור כי יש בעיה בתחום פליטת המזהמים במנועי החברה. רנו הודיעה אתמול (שלישי) כי היא יוצאת בקריאה לתיקון יזום (ריקול) של 15,800 יחידות של קפצ'ר, רכב הפנאי הקטן של החברה. הנאשם המרכזי הוא מנוע הדיזל 1.5 ל' 110 כ"ס (בתקן יורו 6) הפולט NOx (חד תחמוצת החנקן) באופן חריג. בנוסף הכריזה החברה על מתן עדכון תוכנה בחינם לעוד 700,000 כלי רכב, לטיפול באותה פליטת NOx.

חבר הנהלת רנו, תיירי בולור, הכריז כי "אנחנו לא מרמים... אנחנו לא מנסים לעבוד על הלקוחות".

כזכור, ובעקבות פרשת פולקסווגן, נבדקו דגמי דיזל רבים, ובין השאר נטען כי רנו אספאס מזהם מהרגיל; רנו הגיבה בטענה כי מדובר במקרה חריג. הרשויות בצרפת, מדינה בה שיעור גדול מאוד של רכבי דיזל (למעלה ממחצית המכוניות) בודקות כ-100 כלי רכב, ואלה הודיעו גם כי הבדיקות נערכות לעוד חברות, ביניהן פורד ומרצדס.

והמניה? נכון לאתמול (19.1) עלתה ל-76.62 אירו.
רנו: זיהמנו, אבל לא לכלכנו
צילום: מנהל