סטפן בלוף היה נהג מרוצים בעל קריירה עשירה בתחום מרוצי הסיבולת, אך הוא מוכר בקרב חובבי הנהיגה בעיקר בזכות הישג אחד – הוא הקיף את הנורבורגרינג נורדשלייפה בפורשה 956 בזמן של 6:11.13 – שיא שלא נשבר עד היום. סגנון הנהיגה של סטפן בלוף היה נועז מאוד, היו שאף כינו אותו פראי, והתאפיין בנהיגה "על הקצה" ולקיחת סיכונים לא תמיד מחושבים. כך שאפשר להגיד שהסוף – הוא נהרג בתאונה על מסלול SPA ב-1985 – היה רשום על האספלט. אם לא היה נהג, היה חוגג היום את יום הולדתו ה-58.

בלוף נולד ב-1957 בגרמניה, וגדל לצד אחיו ג'ורג', שהיווה השראה עבורו להיכנס לתחום המירוצים. סטפן התחרה בקארטינג לראשונה ב-1973, וזכה באליפות של לוקסמבורג ובאליפות העולם, ב-1976 וב-1980 בהתאמה. ב-1984 טיפס לפסגת עולם מרוצי המסלול, הפורמולה 1, אך נחל שם אכזבה, עם פסילות רבות ואף לא פודיום אחד ב-22 מירוצים בעונות 84'-85'.
בתחום מרוצי הסיבולת זכה בלוף להצלחה נאה. ב-1983 הוא הצטרף לקבוצת פורשה ב'גרופ C' איתה זכה באליפות עולם במסגרת ה-World Sportscar Championship (או בקיצור WSC), בסילברסטון.

ואז הגיע המרוץ בספא ב-1985 הו התחרה, שוב, עם הפורשה 956. כאשר ניסה לעקוף את אחד המתחרים (בפנייה הידועה 'Eau rouge', בעודו נוהג שוב ב-956), התנגש במכונית שניסה לעקוף. הוא נדחק הצידה והתנגש חזיתית במחסומים שהוצבו בפנייה, פגיעה שגרמה למותו.

גורמים רבים בעולם המוטורי הוכו בתדהמה; יש שראו בבלוף אלוף F1 פוטנציאלי שלא הגיע למיצוי בגלל הדומיננטיות של מקלארן-הונדה על המסלולים באותן עונות. אך אחרים ראו בו נהג בעל סגנון נהיגה בעייתי שהוביל את עצמו אל מותו. ב-2009 בלוף דורג ע"י מגזין 'אוטוספורט' הבריטי במקום ה-35 בדירוג נהגי הפורמולה הטובים בהיסטוריה, וב-2013 נקרא על שמו מקטע ב- Nordschleife.