בין ה-10 ל-11 לנובמבר תתקיים בתיאטרון הבימה בתל אביב הוועידה השלישית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה. מדובר בשיתוף פעולה של התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים, משרד המדע וקרן היסוד, אשר מבליטה את המיזמים המקומיים בישראל, והמטרה היא להדגיש את עובדת היות ישראל במוקד העשייה בתחום.

לפי אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הדלק במשרד רוה"מ, זהו הכנס היחיד בעולם שמשלב בין פיתוחים ופתרונות בתחום אנרגיה שיכולים להחליף את הנפט, לבין יוזמות בתחום התחבורה החכמה כולל הנהיגה האוטונומית.

כמו בפעמים הקודמות, לוועידה תגיע רשימה ארוכה של בכירים מתעשיית הרכב ומתחום האנרגיה בעולם. ביניהם יהיה שר התחבורה האמריקאי אנטוני פוקס, שידבר על חזון כלי הרכב האוטונומיים, ומנהלים בכירים מב.מ.וו, פורד, קבוצת פיאט-קרייזלר, רנו-ניסן ועוד.

במהלך הכנס יוצגו הזוכים בפרס ראש הממשלה לחדשנות בשימוש בתחליפי נפט על שם אריק ושילה סמסון. כמו כן יבחרו מיזמים מקומיים שיזכו לתמיכה בתוכנית המאיץ (אקסלרייטור) שפועלת בשיתוף עם קהילת אקומושן (קהילת יזמות לתחבורה חכמה) שמעניקה למיזמים סיוע כספי (בסך 100,000 שקלים) וגם סיוע היקפי בקשרים עם גופים בארץ ובחו"ל.

אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הדלק במשרד רוהמ קרדיט צילום נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס
אייל רוזנר, ראש מנהלת תחליפי הדלק במשרד רוה"מ