הגעת בתחילת השנה לסוזוקי מפיג'ו-סיטרואן, איך היית מגדיר את ההבדל בין היצרן היפני לבין האירופאים?
"יצרן יפני מתנהל באופן שונה מאוד מהמקבילה האירופאית. הפילוסופיה שלהם שונה לגמרי. זה מתבטא בצניעות ובשקיפות שלהם, והם הרבה יותר משקיעים במוצר לעומת יצרנים אירופאים שמשקיעים הרבה יותר בשיווק. אתה מרגיש זאת מיד ביום הראשון לעבודה".
לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל דגמי סוזוקי חייג ל-3262* או לחץ כאן

אלו דברים בלטו עבורך בסוזוקי? מה הייחוד של המותג?
"עבורי בלטה מיד, לצד הצניעות והשקיפות, הקשר המאוד חזק עם היבואן. אני מרגיש שיש כאן ממש שותפות. כיצרן הוא מתעניין ובודק וחשוב לו להבין את הטעמים בשוק הישראלי. לפני שהם עושים הם בודקים. האירופאים פחות מתחשבים ופועלים בדרך שלהם, ואילו כאן אתה מקבל שותף לדרך".

איך אתה מסכם את שני השלישים הראשונים של 2015 מבחינתכם?
"הגעתי אחרי שנת שיא של סוזוקי ישראל, וכשמגיעים לפסגה קשה לרב לשמור עליה. אבל ככל שחלף הזמן הצלחנו ואנחנו עומדים על מכירות דומות לאלה של אשתקד. כנראה שנסיים עם מכירות דומות גם את השנה הזו. לשמור על הרמה הזו אתגר ואנחנו נעמוד בו. מבחינתי האתגר הגדול בכניסה לתפקיד היה לשמור על המומנטום של מותג מצליח ושל הצלחת סוזוקי קרוסאובר, שממשיך להימכר כמו אשתקד. אבל אני מאמין שתמיד עדיף להצטרף לרכבת דוהרת".
סוזוקי קרוסאובר 2016
צילום: מנהל

איך תסתיים שנת 2015 עבור השוק?
"שוק הרכב ממשיך לגדול ב-2015. מחודש לחודש ציפינו שיהיה תיקון, אבל אם שרדנו את החודשים הפחות טובים מסורתית, יולי ואוגוסט, אז כנראה שהשוק באמת יגדל ושנסיים עם שיא חדש. אני מאמין שנתייצב בסוף השנה על 270,000-280,000 מכוניות".

איך אתה מסביר את גדילת השוק?
"אנחנו חיים במדינה שבטית, וכאשר שוק הרכב נכנס למומנטום חזק נוצר מצב שאם לשכן או לחבר יש אוטו חדש, אז גם אני רוצה. לצד זה הפתרונות הפכו מאוד נגישים. כל לקוח היום נוטל מימון וצורת המימון מתוחכמת ופחות מורגשת. בנוסף, גם רמת החיים בארץ עלתה ושוק הרכב הוא תוצר של זה".

אתם משיקים בימים אלה את סוזוקי ויטארה החדש. עד כמה הוא חשוב עבורכם?
"זה דגם מאוד חשוב לסוזוקי, כי הוא נכנס לפלח הכי חם כרגע בשוק הרכב. גם התזמון טוב מבחינתנו. הוא חשוב לנו גם כדי לשמור על מגוון מוצרים גדול ועל הלקוחות. הספלאש עזבה אותנו השנה ובאלטו נותרו לנו כעת רק הדגמים הידניים. הויטארה גם ממשיך את המומנטום של סוזוקי, שמאז הקרוסאובר עברה מכלים יעילים ואמינים לכאלה שהינם גם מעוצבים. זה פלח אופנתי ולכן מגיעים עימו לקוחות חדשים".
במי אתה רואה מתחרים עיקריים עבור הויטארה?
"הפלח הזה כרגע מאוד פרוץ ומתחרה בהרבה תחומים. אפשר לקחת לקוחות מהמכוניות המשפחתיות בגלל המחיר. אפשר לקחת מהפנאי הגדול יותר וכמובן ממרכז הפלח עצמו. אז המתחרים יכולים להיות קיה ספורטאז' אורבאן, סובארו XV וגם הניסאן ג'וק שהקים את הקטגוריה".
איפה הייחוד של סוזוקי ויטארה?
"כשאתה מסתכל על המתחרים אתה מרגיש שבכל אחד מהם חסר משהו. הויטארה לטעמי שלם יותר. הוא מביא את הערכים של סוזוקי באמינות, סחירות ותמורה, ומצרף לכך עיצוב, אופנתיות (עם שני צבעים למרכב) ואבזור.לקוח שמגיע אליו מקבל חבילה שלמה יותר. ייתכן שזה קורה גם בגלל שהוא הרכב החדש שמצטרף לקבוצה".
סוזוקי ויטארה 2016
צילום: מנהל

אנחנו רואים שתחום הפנאי הולך וגדל. איך אתה מסביר זאת, והאם הוא יכול לעקוף את המשפחתיות?
"אני חושב שיש התאמה בין תרבות הפנאי שרווחת אצל משפחות צעירות בארץ לבין הכלים. יש בארץ תרבות פנאי של סופי שבוע והפלח בא לענות על כך. זה לא רק אופנה. יש הרבה אנשים שאוהבים לטייל על שבילי קק"ל או סתם לצאת לפארקים. בנוסף יש כאן גם תחושה של הגשמה עצמית שהכלים האלה נותנים. זה כבר לא רכב שלוקח אותי מנקודה לנקודה אלא משהו מיוחד יותר.

תחום הפנאי הוא פלח שיגדל, אבל מצד שני כל זמן שמחצית מהמכירות בשוק עדיין הולכות לציי הרכב, יהיה לדעתי רב למכונית המשפחתית. רב המשפחות מהצד הזה של השוק יקחו משפחתיות, וכלי הפנאי עדיין מתקשים ומקשים במבחני ההירארכיה בחניון".

התחלתם את מהפיכת המיני עם סוזוקי אלטו והיא הוחלפה על ידי סוזוקי סלריו. מדוע הסלריו עדיין לא כאן?
"היה לנו מלאי מספק של אלטו לשנה הזו, בייחוד בידני, ונתנו לדגם החדש להשתפשף קצת באירופה. לכן בשנה הבאה, עם סיום המלאי של האלטו, יחל השיווק של הסלריו. למרות גילה האלטו נמכרה היטב השנה, והאוטומטית כבר אזלה מהמלאי. האם זה מפתיע אותי? לא. בגלל שהרכב המציא בארץ את הקטגוריה, הוא הפך למעין סמן ואני מבין את ההצלחה. זו זכות ששמורה לפורצי הדרך והאלטו אכן המציאה כאן את הקטגוריה".

בזמנו דיברו בסוזוקי על הבאת מכונית משפחתית חדשה לארץ. מתי זה יקרה?
"נציג כאן באפריל את סוזוקי באלנו החדשה, עם כל ההיסטוריה של השם עבור הלקוחות הישראליים. היא תהיה עבורנו מכונית שמכוונת היטב לתחום הקומפקטי-משפחתי. היא תשלים עבורנו את המבחר באופן נאה, כך שב-2016 נעמוד עם קו חדש שאליו הצטרפו הסלריו, ויטארה ובאלנו – מגוון שנוגע לפלחים העיקריים בשוק".

עד כמה היא נחוצה לכם?
"אנחנו צריכים מאוד את הרכב הזה, פשוט משום שעדיין בארץ המכירות הכי גדולות הן בתחום המשפחתי. יהיו כאן לקוחות שפעם היה להם באלנו או הילדים שלהם, וזה חשוב להחזיר אותם. זה דגם שמשחק בפלח גדול ביותר ולכן הוא חשוב".
סוזוקי באלנו 2016
צילום: מנהל

איך אתה מסביר את הצלחת סוזוקי קרוסאובר, והאם אתם מתכוונים לחזק אותו לקראת השנה הבאה?
"אני חושב שהוא הציג מחיר טוב ולצידו עיצוב ושימושיות ברמה הגבוהה ביותר. הוא נותן ללקוח קצת מכל דבר. ההשקה שלו הייתה מאוד נכונה גם שיווקית וגם בתמורה למחיר. לגבי שנה הבאה, נתמוך בו מאוד שיווקית אבל קשה לנו למצוא מה להוסיף בו כי הוא מגיע בצורה מאוד עשירה כבר עתה. אני מאמין שהויטארה ייצר עבורו דחיפה כי הוא יביא יותר קהל לתצוגה והעניין בו יגדל. בסוף תהיה סינרגיה בין הדגמים וסך החלקים יהיה גדול מהשלם".

עד להיכן יכול המותג לצמוח מבחינת מכירות בארץ?
"הצמיחה תמשיך להיות נכונה ועקבית אבל מתונה, גם בגלל קצב ההשקות ואופי היצרן. זה חלק מה-DNA שלנו. אני חושב שבכל שנה סוזוקי תביא משהו מפתיע. זה הכישרון להם. הם מוכרים כאן כמות מכוניות דומה לזו של מותגים עם הרבה יותר דגמים, אז זה אומר שהם עובדים נכון.

אנחנו לא מכתיבים לעצמנו מטרה של מקום ראשון בשוק או מספרים גבוהים במיוחד. אנחנו מסתכלים על המצב ועל הדגמים החדשים וחושבים איך עושים את המיטב מהמרכיבים. בשנים האחרונות היינו גם זרז לגדילת השוק ולא רק גדלנו איתו באופן פאסיבי, אבל אנחנו לא נשתולל".