כמו הגריד בגרנד פרי היפני, כך עמדת הזינוק בגרנד פרי הרוסי שנערך היום בסוחי: ניקו רוזברג היה ראשון במקצה הדירוג, המילטון שני. כמו במירוץ שנערך בסוזוקה לפני שבועיים המילטון ניצח; בניגוד לו, רוזברג לא סיים, והשאיר את המקום השני לפטל ולפרארי; ולא רק במירוץ הזה. פטל, הרחוק 66 נקודות מהמילטון המוביל – ארבעה מירוצים לקראת סיום העונה – נמצא בזכות המירוץ הזה במקום השני לראשונה העונה, ובפער של שבע נקודות מרוזברג המאוד מתוסכל.

המירוץ ה-15 בעונה
במקצה הדירוג אירעה תאונה לקרלוס סיינז אך זה השתתף במירוץ עצמו לאחר שחולץ במסוק מהמסלול. ואלרי בוטאס ממקלארן(!) השיג את התוצאה השלישית בטיבה, מקדים את פטל וראיקונן מפרארי ואת האלקנברג מפורס-אינדיה שהתמקם במקום השישי.

בניגוד למירוץ ביפן, הפעם רוזברג לא וויתר. הוא זינק ראשון ונכנס ראשון לפנייה, אבל העיקר בהקפה הראשונה הייתה תאונה בין האלקנברג ואריקסון; וורשטאפן פגע בצמד, אך מדדה עם צמיג פגום לרחבת הטיפולים ויוכל להמשיך. בהקפה השישית רוזברג מוביל, אבל יש לו בעיה בדוושת התאוצה – ובהקפה השביעית הוא בחוץ. המילטון בראש, בוטאס אחריו – והפער גדל.
פורמולה 1, רוסיה: המילטון בדרך לעוד אליפות
צילום: מנהל

בהקפה ה-12 שוב תאונה: גרוסיאן מחסל את המכונית שלו, ושוב מכונית קוצבת. בינתיים פטל עוקף את ראיקונן שמתלונן בקשר שבקו ישר הוא לא יכול להיות מהיר מספיק. ורשטאפן, רק בן 18, מגיע למקום ה-12 לאחר שהחליף כזכור גלגל. בהקפה ה-25 מתחילים הראשונים להיכנס להחלפת צמיגים יחידה במירוץ; שלוש הקפות מאחורי מכונית קוצבת האריכו את חייהם. אלונסו סופג אזהרה על פנייה לא נאותה, סיינץ סופג עונש של 5 שניות על חציית קווים לא ראויה בפיטס.

בוטאס מחליף צמיגים, ההחלפה מהירה (3.4 שניות) – אבל הוא נתקע במקום ה-11 בתנועה סואנת. פטל, שמחליף מספר הקפות אחריו מצליח לחזור למסלול לפני בוטאס – המקום השני קרוב הרבה יותר. לראיקונן זה הולך פחות טוב והוא כמעט יוצר מגע עם בוטאס. אבל אחריו. המילטון, עם פער גדול של 15 שניות, נכנס לפיטס בהקפה ה-33 – ויוצא שוב למקום הראשון.

בשליש האחרון של המירוץ, הקרב הוא על המקום השלישי: פרז נמצא שם, אך ריקארדו, בוטאס וראיקונן מזנבים בו. בינתיים, סיינז בחוץ (הקפה 47) ופטל נאלץ לתמרן כדי לא להרוג איש מסלול רוסי שחצה אותו על-מנת לנקות פסולת עליו. פטל ציין שהאיש הוא אמיץ, אבל נראה שהוא זכאי גם לשם תואר אחר.

פורמולה 1, רוסיה: המילטון בדרך לעוד אליפות
צילום: מנהל
בהקפה ה-53 – והאחרונה(!) – עוד דרמה. בוטאס וראיקונן סגרו על פרז – הראשון בפנימי, השני בחיצוני – ופרז שנתקע באמצע ראה איך השניים עוקפים אותו. שלום למקום השלישי? לא במירוץ הזה. ובכן, באותה הקפה אחרונה מתנגשים שני העוקפים זה בזה; בוטאס לא מסיים, ראיקונן יורד למקום החמישי – ופרז משייט לפודיום, אחרי פטל והמילטון שהקדים אותו בכמעט 6 שניות.

גרנד פרי רוסיה
לואיס המילטון – מרצדס
סבסטיאן פטל – פרארי
סרג'יו פרז – פורס אינדיה
פיליפה מסה – וויליאמס
קימי ראיקונן – פרארי
דני קיוואט – רד בול
פליפה נאסר – סאובר
פסטור מולדונאדו – לוטוס
ג'יימס באטון – מקלארן
פרננדו אלונסו – מקלארן

פורמולה 1, רוסיה: המילטון בדרך לעוד אליפות
צילום: מנהל
אליפות הנהגים
המילטון – 302 נק'
פטל – 236 נק'
רוזברג – 229 נק'
ראיקונן – 129 נק'
בוטאס – 111 נק'
מסה – 109 נק'
אליפות היצרנים
מרצדס – 506 נק'
פרארי – 337 נק'
וויליאמס – 208 נק'
רד בול – 139 נק'
פורס אינדיה – 77 נק'
לוטוס – 77 נק'
פורמולה 1, רוסיה: המילטון בדרך לעוד אליפות
צילום: מנהל