אחרי האיור, הדלפת התמונות ושחרור התמונות הרשמיות, אנשי קיה חושפים את כל פרטי הספורטאז' החדש שיוצג החודש בתערוכת פרנקפורט. עיקרי הדברים כוללים הצהרות על תא נוסעים איכותי יותר, נסיעה מעודנת ונוחה יותר ומהצד הטכני – מנוע 1.6 ל' טורבו חדש שישודך לתיבת הילוכים חדשה גם כן – דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
 
את העיצוב החיצוני כבר ראינו בתמונות ששוחררו בשבוע שעבר, והבענו את דעתנו בנושא (על קצה המזלג – עיצוב אגרסיבי יותר, ונאה פחות, משל הדור הקודם). בפרופיל הדור החדש מזכיר מאוד את הדור הנוכחי, מה שמרמז על התבססות על אותה פלטפורמה. תמיכה בכך אפשר למצוא בעובדה שההודעה לעיתונות לא כוללת הכרזה על "פלטפורמה חדשה", וכי נתוני הגובה והרוחב לא השתנו. למרות זאת, הרכב עבר סדרה ארוכה של שינויים, הן כדי להגדיל את המרחב הפנימי – בסיס גלגלים ארוך יותר ב-3 ס"מ, רצפה מונמכת בחלק האחורי – והן כדי לשפר את רמת הרעש והעידון – תושבות חדשות למנוע ותיבת ההילוכים, מתלים מעודכנים (רב חיבוריים מאחור גם בגרסאות ההנעה הקדמית), חלונות קדמיים מעובים וכן הלאה. קיה מכריזה על שיפור של 2DB ברעש המנוע בעמידה, ושיפור של 4DB ברעשי הכביש בנסיעה, וטוענת כי הדור הרביעי של הספורטאז' יהיה אחד השקטים והנוחים בקטגוריה.
 
קיה ספורטאז' החדש - כל הפרטים
צילום: מנהל 
 
יחידות ההנעה יכללו את מנוע ה-1.6 ל' המוכר; מנוע ה-1.6 ל' טורבו המוזכר (177 כ"ס ו-26.1 קג"מ), ומנועי דיזל בנפח 1.7 ל' (115 כ"ס) ו-2.0 ל' (136 או 184 כ"ס). לכל המנועים, מלבד למנוע הבנזין הבכיר, תשודך תיבה פלנטרית עם שישה הילוכים, כמו זו המוכרת מהדור הנוכחי. למנוע הבכיר תשודך תיבה דו-מצמדית חדשה, עם שבעה הילוכים. מנוע זה, אגב, יוצע רק בגרסת ה-GT, שכוללת גם כיול מתלים "דינאמי יותר" ומנגנון הגה שונה – המגבר החשמלי יושב על המסרק עצמו, ולא על מוט ההיגוי, לטובת היגוי ישיר ומדויק יותר. מנגנון זה יוצע כאופציה בגרסאות האחרות. ובכלל, קיה טוענת כי הנוחות המשופרת לא תבוא על חשבון היכולת הדינאמית, אלא במקביל לשיפור גם בחזית זו (מצד שני, עוד לא פגשנו יצרן שהצהיר אחרת...).
 
תא הנוסעים יציע מרווחי רגליים וראש משופרים במעט הן מלפנים והן מאחור, אולם מהנתונים שפורסמו לא נראה כי מדובר בשינוי דרסטי, מלבד תנוחת ישיבה גבוהה יותר במושב האחורי. גם תא המטען גדל מעט, מ-465 ל' ל-503 ל'.
 
קיה ספורטאז' החדש - כל הפרטים
צילום: מנהל 
 
היכן שכן נעשה שינוי דרסטי, עד כמה שאפשר לשפוט מהתמונות ובהסתמך על הצהרות היצרן, הוא בתחושת האיכות בתא הנוסעים. מלבד עיצוב שונה, וממוקד יותר בנהג, כפי שאפשר לראות בתמונות – שימו לב להטיה של הקונסולה המרכזית לעבר הנהג) – יהיה שימוש נרחב בהרבה בחומרים רכים ונעימים למגע. כמו כן יעשה שימוש באלמנטים כגון תפירה בולטת במושבים כדי ליצור תחושה יוקרתית יותר בתא. לתחושה היוקרתית אמורים לתרום גם פריטים כגון משטח הטענה אלחוטית לטלפונים; מסך מגע גדול ("7 או "8 בהתאם לרמת האבזור) המשרת מערכת ניווט עם קישוריות (על בסיס TOM-TOM ולכן לא רלוונטית עבורנו), ומערכת שמע של JBL, עם שמונה רמקולים, כאופציה.
 
ואי אפשר כמובן בלי בטיחות – בספורטאז' החדש נעשה שימוש רחב בהרבה בפלדה בחוזק גבוה במרכב (51% במקום 18% בדור הנוכחי), וקיה טוענת שהרכב ישיג תוצאות מצוינות במבחני הריסוק האירופאים. בפלדה תתמוך גם אלקטרוניקה, עם מערך אופציונאלי נרחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כמקובל היום: בלימה אוטונומית (מבוססת רדאר) היודעת לזהות גם הולכי רגל, התרעת סטיה מנתיב, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור (למשל ביציאה מחניה), שליטה אוטומטית באור הגבוה (למניעת סינוור) ומערכת זיהוי תמרורים. השאלה, כמו תמיד, מה מהרשימה הנאה הזו יגיע לישראל.
 
הספורטאז' החדש יגיע לאולמות באירופה ברבעון הראשון של 2016, ויגיע אלינו לא יאוחר מהרבעון השני. אז נוכל לבחון בעצמנו האם לשפע ההצהרות של היצרן יש כיסוי גם במציאות.

קיה ספורטאז' החדש - כל הפרטים
צילום: מנהל