במקביל להשקת פיג'ו 208 המחודשת הכריזה חברת לובינסקי על תמחור חדש לדגמי פיג'ו וסיטרואן עם הורדת מחירים ממוצעת של 8.3% לרוחב מבחר הדגמים. בנוסף, הכריזו אנשי הנהלת החברה על שינוי במדיניות שיווק הדגמים שלה.
תמחור, לטווח ארוך
"כשעשינו ניתוח של מחצית השנה האחרונה מבינת שער האירו ראינו ירידה של 9.3 אחוזים" אמר מנכ"ל החברה החדש יחסית, אבי צור, המוביל את השינוי המתהווה בלובינסקי. "כיבואן אנחנו שואלים את עצמנו האם זו מגמה יציבה שניתן לסמוך עליה לטווח ארוך בתהליך התמחור של המכוניות. הבנו שכן והחלטנו לגלגל את הירידה לצרכן. מדובר במהלך שהיינו צריכים לתאם מול היצרן ולקבל את תמיכתו כדי שיחזיק מעמד לאורך זמן". צור ציין כי מהלך זה יהיה אחד הגורמים החשובים בתוכנית להביא את פיג'ו וסיטרואן למכירות כוללות של 20,000 כלים בשנה ב-2017.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
החדשות העיקריות
העיקר, כאמור, הוא המחירים המוזלים לדגמי פיג'ו וסיטרואן. כך למשל מחיר סיטרואן C1 הידנית ירד ב-6000 שקלים, ל-60,000 שקלים, ואילו הגרסה הרובוטית של 108 הוזלה מ-80,000 ל-70,000 שקלים. מחירה הרשמי של ה-308 ירד מ-133,000 ל-130,000 שקלים, אבל מחירה ללקוח הפרטי עד סוף 2015 יהיה 127,000 שקלים. פיג'ו 2008 תימכר ב-115,000 שקלים במקום 128,000 ותכניס את רכב הפנאי הקטן לתחום מחיר ללא מתחרים; דגמים מקבילים מוצעים ב-130,000 שקלים. גרסה מחודשת של ה-2008 תגיע בתחילת השנה הבאה עם חטיבת הכוח החדשה שהוצגה ב-208 והמטרה היא לשמור על מחיר תחרותי גם במהדורה המשופרת הזו.
היורו יורד ולובינסקי מורידה מחירים
צילום: מנהל
שינוי משמעותי נוסף בתחום הפנאי נמצא בגזרה הבינונית עם ה-3008 שמחירו ירד ל-145,000 שקלים, הוזלה של 17,000 שקלים; בנוסף, 300 הכלים הראשונים יוצעו ב-140,000 שקלים. גם פיג'ו 508 הוזלה ותעלה בגרסת הבסיס 169,000 שקלים במקום 175,000 שקלים. גרסה זו קיבלה בנוסף גם את מערך מולטימדיה מלא וחישוקים קלים.
מחירה הרשמי של סיטרואן C4 הוזל ב-5000 שקלים, ל-125,000 שקלים וגם כאן צפויים מבצעים. בדגמים אחרים, כמו סיטרואן C4 פיקאסו, לא שונה המחיר הרשמי אבל דגם זה יימכר ב-160,000 שקלים ללקוח הפרטי (כמו במבצעים).
ליאור הולצמן, מנהל השיווק של לובינסקי, אמר כי המטרה היא שהמחירים הרשמיים החדשים יהוו את הבסיס לכל ההטבות המסחריות ומבצעי המכירות ולא יחליפו אותם.
המיקוד
יבואנית פיג'ו-סיטרואן תמקד גם את הפעילות שלה בדגמים אטרקטיביים יותר, ותצמצם את מבחר הדגמים הכולל שהיא מייבאת. כך מתכוונים בחברה להפסיק את מכירת C3 הקטנה עד הגעת הדגם הבא ב-2017 ולהתמקד בקטגוריית הסופרמיני באמצעות פיג'ו 208 המחודשת. גם שיווק המשפחתית הגדולה סיטרואן C5 מופסק, והיבואן יחדש אותו רק אם יוצעו גרסאות מתאימות לשוק המקומי; כרגע היא מיוצרת רק עם מנוע דיזל. המאמץ השיווקי שהופנה לטובת פיג'ו 5008 יצומצם מאוד (אם כי היבוא לא יופסק לגמרי), וללקוחות "יופנו" ל-C4 פיקאסו.
עיקר מאמצי המכירות בקטגוריה התת-משפחתית יופנה לגרסת 1.2 ליטר הרובוטית של הדגמים הזהים, פיג'ו 301/סיטרואן C אלייזה, שיוצעו ב-90,000 שקלים. בשנה הבאה תגיע לכאן גרסת 1.2 ליטר טורבו עם תיבה אוטומטית שישה הילוכים שתשרת את שני הדגמים האלה.
היורו יורד ולובינסקי מורידה מחירים
צילום: מנהל