בחודש יוני 2015 נמסרו 25,470 מכוניות חדשות, נתון שהביא את המספר הכולל של מכוניות חדשות שעלו על הכביש במחצית הראשונה של השנה ל-143,907 יחידות (עד 3.5 טון; לא כולל מוניות).
עם עלייה של 6% ביחס למחצית הראשונה של 2014, מדובר בקצב מסירות שנתי הקרוב ל-290,000 יחידות. גם אם הקצב ירד, כפי שקורה לרוב במחצית השנייה של השנה, עדיין סביר כי ב-2015 יימסרו יותר מכוניות מאשר בשנת השיא, 2014, עם כ-240,000 יחידות.
מותגים ודגמים
יונדאי, ראשונה כל השנה (פרט לפברואר), הייתה ראשונה גם ביוני, עם 3614 מסירות. יונדאי מסרה במחצית הראשונה של 2015 לא פחות מ-19,061 מכוניות, עלייה של 4% ביחס לאותה תקופה אשתקד (וקצת פחות מהשוק). ליונדאי 3 נציגים בעשירייה הראשונה של הדגמים: i10 חמישית עם 4575 מינואר (791 ביוני); i25 שישית עם 3319 מינואר (664 ביוני); i20 עשירית עם 1854 מינואר (680 ביוני);
קיה, מסרה ביוני 3282 מכוניות ושמרה על מקומה השני – והקרוב; כ-17,821 מסירות ב-2015 – ועלייה מרשימה של 28% ביחס לתקופה זו ב-2014, יותר מפי 4.5 ביחס לשוק. ספורטאז' גם ביוני (וכמו במאי) היה הדגם הנמכר ביותר עם 1256 מסירות, מה שהביא אותו לנתון כולל של 5699 – ולמקום השלישי מתחילת השנה. שלישי ביוני ושני בכל 2015 היה פיקנטו: 1022 ו-6736 מסירות בהתאמה.
שלישית בצמרת טויוטה עם 16,119 מסירות בינואר-יוני 2015; קורולה, עם 1202 מסירות ביוני (ושנייה), שמרה על מעמדה כדגם הנמכר של השנה עם 7302 מסירות.
מחצית 2015: בדרך לשיא מכירות
צילום: מנהל
רביעית במצעד החצי-שנתי היא מאזדה (10,265 יחידות; שביעית ביוני) שמסרה 4733 מדגמי 3 שלה, הדגם שממוקם במקום הרביעי מבין הדגמים. מיצובישי – שלישית ביוני עם 2227 מסירות – משפרת עמדות, עם עלייה של 29% ביחס ל-2014 ל-9184 מסירות סה"כ, לא מעט בזכות אטראז' ואאוטלנדר.
סקודה, שישית כל 2015 (8806 מסירות) וחמישית ביוני (1507 מסירות), היא הראשונה בין האירופאיות, לאחר עלייה של 15% ביחס ל-2014. בניגוד לקודמותיה אין לה דגם יחיד הנמצא בעשירייה הראשונה. לסוזוקי השביעית – והרביעית ביוני, עם 1590 מסירות – יש 7805 יחידות ויש גם נציג כזה: SX4 הוא רב המכר שלה, עם 2376 יחידות מינואר (709 ביוני). ניסאן ממוקמת שמינית ב-2015, עם 6215 מסירות, 1013 מהן ביוני.
סיאט, אירופאית שנייה בעשירייה (וכמו סקודה, שייכת לקונצרן פולקסווגן), רשמה שיפור מרשים ביותר ביחס ל-2014, עם עלייה של 60% ומקום תשיעי לאחר 5179 מסירות. רנו סוגרת את העשירייה הראשונה עם 4579 מסירות (825 ביוני) – וללא עלייה ביחס ל-2014. בעניין זה, יש לציין כי במכירות החודש הקודם, הופיע, מהמקום ה-19 ב-2015 אל המקום ה-9 ביוני, מותג פיג'ו (934 מסירות).
יוקרה – השוק גדל. מאוד
בשעה שסך המכירות הכללי עלה במחצית הראשונה של 2015 ב-6%, לשוק היוקרה, כמו לדרבי, חוקים משלו. מסירות מחצית 2015 בשוק זה עלו, ביחס ל-2014, ביותר מ-40%; פי 7 מאשר כלל השוק.
אודי, הראשונה בתחום מתחילת השנה, מסרה 2204 מכוניות – עלייה של 20% ביחס לאותה תקופה ב-2014.
מרצדס מסרה יותר ביוני: 282 יחידות מול 275 לאודי ו-208 לב.מ.וו. מסירות אלה סדרו לה את המקום השני עם 1613 מסירות במחצית 2015 – קצת יותר מאשר ב.מ.וו, שהודחה ממקום זה לאחר שהתייצבה על 1604 יחידות בסוף יוני. שני מותגים אלה רשמו עלייה של 46% ו-68% בהתאמה ביחס למחצית הראשונה של 2014.
מחצית 2015: בדרך לשיא מכירות
צילום: מנהל