לפני שבוע פרסמנו כאן את הטיזר ששחררה קיה, בדמות פרופיל חלקי של "D סגמנט קונספט". כעת, כשבועיים לפני פתיחת תערוכת ז'נבה, חושפת קיה את דגם הקונספט במלוא הדרו, ויחד עם זה משנה את שמו ל'ספורטספייס'. מסתבר שאפילו השם הקודם היה טיזר, וההסבר לשם החדש מיד.

דגם הקונספט, אומרת קיה, "נוצר לנהיגה למרחקים ארוכים" ו"תוכנן לנסיעה מהירה ויעילה בנוחות מרבית ובמתח מינימלי, במיטב המסורת של שיוט נינוח בחופשה של סוף שבוע". "הרכב נבנה מתוך מחויבות" ממשיכה קיה, ל"יצירת תעבורה מסוגננת ומרגשת לארבעה, שהיא גם מרווחת ויעילה ומבלי לפגוע בביצועים".

דגם הקונספט עוצב בהובלת גרגורי גיום, המעצב הראשי של קיה אירופה הפועל במחלקת העיצוב שבמרכז קיה בפרנקפורט. זהו סטיישן מעוצב למשעי, עם לא מעט השראה של שוטינג ברייק; כידוע, אין לאופטימה של היום גרסת סטיישן.
קיה ספורטספייס קונספט – קדימון לאופטימה
צילום: מנהל

בחזית בולטת סבכה גדולה מאוד מכנף לכנף, מעצימה מאוד את מוטיב "אף הטיגריס" המוביל את דגמי קיה מזה חצי עשור, וזו מודגשת עוד יותר בזכות כונס האוויר השחור והגדול. יחידות התאורה מסוג לד מחודדות, קו המותניים גבוה ומביא ליצירת חלונות צד צרים, והחלק האחורי, המשלב את הפגוש האחורי לכנפיים, יוצר סיומת הקרובה להאצ'בק קרבי.

סביבת הנהג מעוצבת באופן רגיל, אך התצוגה מבוססת על מסכים. לעומת זאת בולטת מאוד קונסולה גדולה המפרידה בין המושבים. מאחור, כאמור, יש לקונספט שני מושבים.

מה מכל זה יגיע אל קיה אופטימה הסדרתית, האם תהיה לה הפעם גם גרסת סטיישן, איזה מנועים יוצבו בחזית והאם תהיה גרסה היברידית? מידע החל מתערוכת ז'נבה.
קיה ספורטספייס קונספט – קדימון לאופטימה
צילום: מנהל