הקשר בין ספורט מוטורי לנהיגה בטוחה הוא ברור וחזק. ספורט מוטורי לא יכול להתקיים ללא תקנות בטיחות מחמירות וללא הכרתן והקפדה על קיומן מצד הנהגים המשתתפים באירועים תחרותיים. תנאים אלה עושים את העוסקים בדבר לנהגים המודעים יותר לנהיגה ומיומנים יותר לדרישות שהיא מעמידה – הן על המסלול והן בכביש הציבורי.

לכן שמחנו לשמוע כי ירין שטרן (19), נהג המירוצים הישראלי, יורד מהמסלול ויוצא למסע הסברה בבתי הספר התיכוניים. במסגרת המסע, הנערך בשיתוף עמותת 'אור ירוק', יגיע ירין למספר בתי ספר וילמד נהיגה בטוחה וזהירה תלמידי תיכון בגילאים בהם לומדים נהיגה ונבחנים לקראת קבלת הרשיון.
ירין שטרן: מהמסלול לבית הספר
צילום: אלבום פרטי, מערכת אוטו
"הזדמנות לחלוק מעט מהניסיון שרכשתי במהלך השנים"
ירין שטרן: "זו הזדמנות עבורי לחלוק מעט מהניסיון שרכשתי במהלך השנים עם תלמידים שצעירים ממני בסך הכול בכמה שנים, ולהסביר להם על ההשלכות המסוכנות של נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול והיסח דעת".

ירין שטרן סיים בנובמבר 2014 את העונה השנייה שלו באליפות אירופה הפתוחה לפורמולה 3. הוא סיים את שני המירוצים האחרונים לעונה כשהוא על הפודיום ובמקום החמישי הכללי ואף זכה בתואר ״Rookie of the Year 2013״. עונת 2015 תהיה שנה מכרעת בדרך להשגת המטרה הסופית של ירין: השתתפות באליפות פורמולה 1.

מערכת אוטו מברכת על היוזמה של ירין ומאחלת לנהג הצעיר הצלחה בהמשך הדרך.
ירין שטרן: מהמסלול לבית הספר
צילום: אלבום פרטי, מערכת אוטו