תערוכת דטרויט בפתח (אמצע ינואר) וקאדילק חושפת את גרסת הביצועים V של דגם הסלון קאדילק CTS במהדורתו האחרונה. הדגם המוחלף הציע, באמצעות V8 בנפח 6.2 ליטר ומגדש על, הספק של 556 כ"ס. הספק זה דומה מאוד למה שהציעו גרסאות הביצועים של מכוניות הסלון אודי RS6, ב.מ.וו M5, יגואר XFR-S ומרצדס AMG E63 – בין 550 ל-585 כ"ס.

קפיצה של ממש
למרות שלמנוע אותה תצורה, נפח ומגדש על, הוא מוגדר כמנוע "כל חדש" ומציע לא פחות מ-640 כ"ס (ב-6400 סל"ד). גם נתון המומנט, 87.2 קג"מ, גדול משמעותית מזה של הדגם הקודם (76 קג"מ) – וממה שמציעים המנועים של עילית אירופה (70-73 קג"מ). התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה (אלקטרוני).
קאדילק CTS-V החדשה נחשפה – והיא חזקה מתמיד
צילום: מנהל
חזקה יותר מכל מתחרה אירופאית

הביצועים בהתאם: 3.7 שניות ל-60 מייל שעה (97 קמ"ש), טוב ב-0.2 שניות מהנתון הקודם, והמהירות המרבית היא 320 קמ"ש.

גרסת V עשירה במכלולים מתקדמים כמו בולמים מגנטיים מדור III, עם תגובה מהירה ב-40% מאשר הדור הקודם, והגה עם יחס העברה משתנה, שעבר גם הוא הקשחה (14%). לרכב 3 תכניות ניהוג: תיור ספורט ומסלול. בזכות שינויים במכלולי המתלים, גדלה הקשיחות המבנית ב-25% וההתנגדות לגלגול השתפרה ב-20% ביחס ל-CTS הרגילה.

הצמיגים, מישלין פיילוט סופר ספורט, בקוטר "19 וברוחב 265 מ"מ מלפנים ו-295 מ"מ מאחור. ל-V מערכת בלמי ברמבו, עם דיסקים 390 מ"מ מלפנים ו-365 מ"מ מאחור.
קאדילק CTS-V החדשה נחשפה – והיא חזקה מתמיד
צילום: מנהל
למה דפרינציאל מוגבל החלקה אלקטרוני?

הופעה והידור
את ה- CTS-V החדשה ניתן להבדיל מהגרסה האזרחית ולזהות אותה דרך מכסה המנוע התפוח, המסגיר את יחידת הכוח הנמצאת תחתיו. עוד סממנים? פגוש קדמי אגרסיבי במיוחד ורביעיית מפלטים מאחור. בפנים מכהנים מושבי רקארו עם 20 סוגי כוונונים(!). כמובן, כיאה לגרסה היקרה ביותר של CTS שיש לה מעמד כה חשוב – והרי הדגם הקודם קבע שיא מסלול בנורבורגרינג – מוצע גם הדגם החדש ברמת ההידור הגבוהה ביותר ועם אבזור עשיר במיוחד.
קאדילק CTS-V החדשה נחשפה – והיא חזקה מתמיד
צילום: מנהל