כריות האוויר שגורמות למוות
כשל בייצור של יצרנית כריות האוויר TAKATA, הביא למספר מקרי מוות בארה"ב. גם התגובה של הרשויות לא התעלתה
טאקאטה היפני, שנוסד ב-1933, הוא מפעל חשוב מאוד לייצור מכלולים לרכב, והוא ספק חשוב מאוד של חגורות בטיחות וכריות אוויר (מ-1988), תחום בו הוא מייצר 20% מהשוק. כבר מ-2013 החלו יצרני רכב לקרוא לבעלי רכב באופן יזום (ריקול) כדי לטפל בבעיות שיצרו כריות אוויר אלה. מדובר ב-3.6 מיליון מכוניות. בתחקירים שנעשו בארה"ב טענו אחדים כי הבעיות החלו עוד כעשור קודם לכן.
ביוני השנה קראו שמונה יצרנים למעלה מ-3 מיליון מכוניות לתיקון יזום, מכיוון שעלה כי כריות אלה עלולות להתפוצץ ולשגר לגוף פסולת העלולה להרוג את הנהג. הקריאה הזו נעשתה לאחר מספר מקרי פציעה. כעת מדובר כבר בעשרות פצועים ובארבעה הרוגים. בדיקה העלתה כי היצרן לא טיפל נכון בחומרים המרכיבים את הנפץ המשמש להפעלת הכרית, כי בקרת האיכות שלו לא משהו וכי לא נעשו רישומים ביחס אליה, מה שחייב קריאה נוספת. בנוסף, עלתה זה עתה טענה כי ייתכן והכריות החדשות שהוחלפו בתיקון היזום, אף הן לא בטיחותיות.
כיום ברור גם כי NHTSA, הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים, לא הגיבה מהר וחריף מספיק לנוכח הבעיה. בשלב זה היא דורשת הסברים מטאקאטה, עם איום בקנס של 35 מיליון דולר. בנוסף, דורשים אנשי ממסד בוושינגטון הסברים מהרשות על טיפולה בבעיה, עם איום בהחלפת נושאי משרות בכירים.
שני דברים לסיום: 1. כרית אוויר נפתחת במהירות הקרובה ל-300 קמ"ש (ולכן צריך גם לחגור חגורת בטיחות); 2. בגלל ההיקף העצום, מדובר בבעיה שהטיפול עלול להימשך מספר חודשים. כרגע, ללא מעקב מדויק למי מכוניות עם כריות אלה, ולמי לא.

בעובי הקורה: על כריות אוויר ומצברים גדולים יותר
צילום: מנהל
חושב לקנות מכונית חדשה או משומשת? אל תקנה לפני שתשמע מה מומחי אוטו חושבים עליה!

שברולט וולט תקבל יותר אמפראז'
הרכב ההיברידי של שברולט צפוי להשתדרג. הופעת בכורה בינואר, בתערוכת דטרויט
הרכב ההיברידי של שברולט מבוסס על מנוע חשמלי המניע את הרכב ומנוע בנזין הטוען את המצברים. רק כאשר החשמל אוזל, נכנס מנוע הבנזין לתפקידו מפעם: מניע הרכב.
כל מה שיש לוולט החדשה שתוצג בדטרויט בינואר להציע יעמוד בסימן יותר: טווח אוטונומי של המצברים וביצועים. כושר הקיבול של המצברים גדל ב-20%, זאת למרות שמספר התאים קטן מ-288 ל-192. עם ירידת משקל של 13 ק"ג ומיקום נמוך יותר של המערכת, גם מרכז הכובד שופר. שני מנועים חשמליים, יעילים ב-5%-12% מאשר בדגם הנוכחי מאפשרים, גם, האצה טובה יותר ב-20%. מנוע 1.5 ליטר עם יחס דחיסה גבוה ישמש כמאריך הטווח החדש והיעיל יותר.
ומה עם נתונים של ממש, כאלה שעשויים ממספרים? אלה לא הגיעו עם מסיבת העיתונאים של ג'.מ.