במדינה בה אין ספורט מוטורי כל אחד שמזנק באופן סדיר לליגה משמעותית בחו"ל הוא בגדר מגשים חלום. ירין שטרן מתחרה העונה בפורמולה 3 ואפילו זכה לעמוד על הפודיום. כרגע הוא מדורג מקום חמישי באליפות והוא עוד לא בן 19. ירין הוא חייל בסדיר מה שלא הופך את הדרך שלו לקלה יותר. כשהוא בארץ הוא מתרכז בעיקר באימוני כושר ובנהיגה על... סימולטורים.
ספורט מוטורי זה ספורט יקר שדורש מימון רב. את ירין מממנות באופן חלקי הקבוצות עבורן הוא נוהג. שאר המימון, הוא מציין, מגיע מאבא. ״באליפות מסוג זה מקובל שהמדינה עוזרת לנהגים, אבל ישראל לא ממש מתעניינת בייצוג שאנו עושים עבורה״ מספר אביו של ירין.
ירין שטרן חי את החלום
צילום: אלבום פרטי, אריאל אלסיבוני
ירין שטרן.
גם על השירות בצבא והיחס מהסובבים אותו בחו"ל היה לירין מה להוסיף: "התקשורת בחו"ל יודעת שאני משרת בצבא והרבה שואלים אותי על המדינה אבל היחס אלי מצוין. היה מקרה אחד, בשנה שעברה, אחרי שהגשתי ערעור קרא לעברי אחד המתחרים קריאה אנטישמית".
ירין מספר על המכונית "יש לנו מנוע טויוטה בנפח 2.0 ליטר המספק 240 כ"ס, המשקל הכללי עומד על 565 ק"ג והמכונית נועלת צמיגי דאנלופ", הוא מספר, "מדהים, התגובות מדהימות, בלי בקרות בלי שום דבר. חלום, תענוג".
קטע מהמרוץ שנערך בספרד מוקדם יותר השנה
בסוף השבוע הקרוב יצא ירין לסבב השישי באליפות אירופה הפתוחה לפורמולה 3, שיתקיים במסלול ספא הנודע שבבלגיה והוא מקווה להמשיך בסדרת ההצלחות מהסבבים הקודמים (בסבב השלישי והחמישי הוא סיים על הפודיום).
המטרה הבאה שירין סימן לעצמו היא לעבור להתחרות בקטגוריית GP2 בדרך לפורמולה 1, ולהמשיך לייצג אותנו בכבוד. אחרי שהיה ״Rookie of the Year 2013״, ועם היכולת שהוא מציג העונה, נראה שהוא בכיוון הנכון.