על חשיבותו של הקשקאי עבור ניסאן אין כמעט טעם להרחיב. רכב זה סייע בשינוי התדמית של המותג, הצעיד אותו לתחום הפנאי הקל החשוב וזכה להצלחה שעד אז הייתה די נדירה עבור דגמי המותג. כמעט שנה חלפה מאז חשיפת הקשקאי החדש בעולם ובימים אלה נמצאת ניסאן ישראל בהכנות אחרונות לקראת השקתו בארץ. למעשה בניסאן מתכוונים להציג אותו בסוף השבוע הקרוב ללקוחות הקשקאי היוצא.


חושב לקנות ניסאן קשקאי? אל תקנה לפני שתשמע מה מומחי אוטו חושבים עליו!
בעוד ניסאן קשקאי היוצא שימש גם כתחליף לרכב קומפקטי-משפחתי הדגם החדש הולך לגמרי בדרכי הפנאי המקובלות כיום. זה בולט כמובן במראה היותר מוחצן וקשוח שלו וגם במידות שגדלו עם אורך של 437.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 264.5 ס"מ.

ניסאן ישראל מתחילה בשיווק ניסאן קשקאי החדש
צילום: מנהל
יש להניח שגרסת הבסיס של הקשקאי החדש תהיה זולה מ-150 אלף שקלים
הרכב החדש מסמן גם את שיתוף הפעולה ההולך וגדל עם רנו ומכאן גם השינוי ביחידות הכוח בתחום הבנזין. המנוע העיקרי בהיצע יהיה ה-1.2 טורבו שפגשנו לראשונה בקליאו החדשה. מנוע זה, שמייצר 115 כ"ס ישודך לתיבה הרציפה (שמכונה X טרוניק) ויציע ביצועים סבירים למדי עם 173 קמ"ש והאצה למאה ב-12.9 שניות. היבואן טרם פרסם מחירים ואולם נראה שמדובר בתג נמוך משמעותית מזה שהיה לקשקאי בעבר (החל מ-163,000 שקלים אם כי הגרסה הנמכרת ביותר נעה סביב 170,000 שקלים). למעשה יש להניח שהוא יהיה זול מ-150,000 שקלים. בניסאן מתכוונים להביא בהמשך גם את הגרסה הידנית (185 קמ"ש, 10.9 שניות) וגם את גרסאות הדיזל 1.6 ליטר שמייצרות 130 כ"ס ומשודכות לתיבה הרציפה. גרסה זו תהיה יקרה יותר אך תעניק ביצועים טובים יותר תאוצה של 11.1 שניות למאה ו-183 קמ"ש מרביים. הרכב החדש יוצע בשלוש רמות גימור, כאשר גם הבסיסית תהיה טובה למדי. בהמשך הדרך עשויה להגיע גם גרסת הנעה כפולה.
ניסאן ישראל מתחילה בשיווק ניסאן קשקאי החדש
צילום: מנהל
המנוע העיקרי יהיה בנפח 1.2 טורבו עם 115 כ"ס