פיג'ו ישראל מתכוננת להשיק בקרוב את מכונית השנה 2014 ואחד הדגמים החשובים ביותר עבורה – פיג'ו 308 החדשה. מכוניות ראשונות כבר נחתו בארץ לצורך תקינה ובקרוב היא תגיע לאולמות התצוגה.
למרות שימוש בשם דומה, המכונית הצעירה נסמכת על פלטפורמה החדשה של היצרן הצרפתי ומשתמשת בחטיבת כוח חדשה, שונה לחלוטין מזו המוכרת (1.6 ליטר, 120 כ"ס) ומאוד מודרנית. הבשורה החשובה בה היא מעבר מתבקש לתיבה אוטומטית מודרנית עם שישה הילוכים, במקום תיבת הארבעה הילוכים בדגם היוצא. המכונית החדשה תוצע בארץ עם מנוע שלושה צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ליטר אשר מייצר 130 כ"ס. הביצועים טובים למדי עם האצה למאה קמ"ש ב-9.1 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.
פיג'ו 308 כבר בארץ
צילום: מנהל
ה-308 החדשה כבר בישראל, השיווק יתחיל בקרוב

בפיג'ו ישראל סיפרו בתחילת השנה שהמכונית החדשה לא תהיה זולה, אבל מבחינת הלקוח הפרטי נראה שהשד אינו נורא כל כך. בפיג'ו החליטו להביא את המכונית רק ברמת גימור 'Active' הגבוהה יחסית, זה אומר שהיא תכלול בקרת אקלים, חישוקים קלים, ואת מערך המולטימדיה החדש שפיג'ו כה גאה בו אשר כולל צג מגע ששולט ברוב מערכות הרכב, בלוטות' ופיקוד מההגה. המחיר הצפוי הוא 133,000 שקלים שהינו קרוב מאוד למחירים של המתחרות בגרסאות ה-1.6 המאובזרות ומקבילותיהן. עם זאת, לפחות בתחילת הדרך לא תהיה לפיג'ו גרסת "ציים" בסיסית יותר.
פרטים נוספים על ה-308 החדשה: