סיאט מאשרת לראשונה כי בימים אלה שוקדים המהנדסים על תכנון רכב פנאי חדש בחברה. לסיאט מעולם לא היה רכב פנאי (להוציא גרסאות מוגבהות לדגמים המוכרים), אבל כמעט לכולם יש ומדובר באחד התחומים הלוהטים של השנים האחרונות, אז גם הספרדים רוצים. בפולקסווגן, הבעלים של מותג סיאט, מקווים שזה יגרום למאזן הרווחים של המותג הספרדי להיות חיובי.
 
 
 
בסיאט תולים תקוות רבות ברכב הפנאי העתידי. כרגע, המגמה העולמית נוטה לכיוון רכבי הפנאי, ופלח השוק הזה במגמת עליה, גם בפלח רכבי הפנאי הקומפקטיים וגם בפלח רכבי הפנאי הגדולים. נכון לעכשיו, לא ידוע היכן יתברג רכב הפנאי הספרדי, אך בהנהלת סיאט די מצפים לבואו: "אלו חדשות מעולות" אומר יושב ראש סיאט, יורגן סטקמן, וממשיך: "זה מכניס את סיאט לאחת הקטגוריות הצומחות ביותר כרגע. רכב הפנאי הזה הוא נדבך חשוב באסטרטגיה של החברה בעתיד, ומהווה צעד גדול בדרך לרווחיות".
 
 
גם סיאט רוצה רכב פנאי
צילום: מנהל 
סיאט IBX. קונספט הפנאי שהוצג כבר בתערוכת ג'נבה 2011
 
רכב הפנאי ישתמש בפלטפורמה המודולארית MQB (עליה יושבת גם סיאט לאון) והוא יוצע עם בחירה בין הנעה קדמית והנעה כפולה. בתא המנוע נמצא כנראה את 'ליין' המנועים המוכר של הקונצרן – מנועי ארבעה צילינדרים הלוגמים בנזין או סולר, שישודכו לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות-רובוטיות (DSG). מעניין עד כמה יהיה רכב הפנאי העתידי דומה לדגם הקונספט שהוצג בשנת 2011, והציג את הרעיון של סיאט לרכב פנאי מתוצרתה, ה-IBX.
 
כרגע, תחילת השיווק מתוכננת לשנת 2016, כאשר לצד רכב הפנאי של סיאט יחל גם שיווקו של האח החורג מבית סקודה, שיחלוק ככל הנראה את אותם המכלולים, ויהיה גדול יותר מרכב הפנאי הנוכחי של החברה – הייטי.