יצרנית מכוניות הפאר, בנטלי, מוציאה לאוויר העולם את המכונית הסדרתית המהירה ביותר בתולדותיה. המכונית החדשה היא בעצם עדכון למכונית קיימת ומוכרת מהיצע היצרנית, בנטלי קונטיננטל GT ספיד שמה, והיא תסיים את התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה, מעט אחרי שתסיימו להגות את שמה. בבנטלי מתגאים שה-GT ספיד החדשה מהירה מזו היוצאת בלא פחות מקמ"ש בודד (אמרנו לכם לא להתלהב יותר מדי...), והם הולכים להציג אותה ברוב הדר בתערוכת ז'נבה הקרובה.

יחידת הכוח של ספינת התענוגות המהירה הזו מגיעה בתצורה ייחודית למדי – W12 המוכר של היצרנית. מדובר במנוע בנפח 6.0 ליטר המשודך לצמד מגדשי טורבו. ההספק עומד על 626 כ"ס (616 כ"ס בספיד הקודמת) ונתון המומנט על לא פחות מ-83.6 קג"מ(!). העלייה הקלה בהספק מביאה את הספיד החדשה למהירות מרבית של 331 קמ"ש (330 קמ"ש בקודמת), ובכך, למרות ההפרש הצנוע בנתון המהירות המרבי, להפוך אותה לבנטלי הסדרתית המהירה ביותר אי פעם.
הבנטלי המהירה אי פעם
צילום: מנהל
בנטלי קונטיננטל GT ספיד המחודשת. מהירה יותר מהיוצאת
הכוח, כמו בספיד הקודמת, עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. את התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה היא מסיימת בתוך 4.2 שניות בלבד, ומעמידה ל-160 קילומטרים בשעה היא אחרי שעוברות תשע שניות בדיוק. הבנטלי קונטיננטל GT ספיד נועלת חישוקים במידה 21 אינץ' שמאכלסים בתוכם בלמים קראמיים, כי משהו צריך לעצור את המפלצת המהירה והכבדה (2,320 ק"ג) הזו.
הבנטלי המהירה אי פעם
צילום: מנהל
בנטלי קונטיננטל GT ספיד. מנוע בתצורת W12 עם לא פחות מ-626 כ"ס
ה-GT ספיד המעודכנת תוצע גם בתצורת קבריולה. היא אומנם מוותרת על 4 קמ"ש מהמהירות הסופית, אבל היא בהחלט תתרום רבות לאפקט ההגעה של הקונה המאושר. אגב, את שתי הגרסאות תוכלו לזהות בעזרת הקאליפרים שנצבעו באדום. כאמור, בנטלי תציג את ה-GT ספיד החדשה בתערוכת ז'נבה הקרובה, שפותחת את שעריה למבקרים בסוף השבוע הקרוב.

הספיד הקודמת בפסטיבל המהירות בגודווד