כאשר הוצגה רנו טווינגו הראשונה, אי שם בשנת 1992, העולם קיבל מכונית חיננית וחמודה עם מבט חייכני ושמח. עיצוב המונובוקס לקח מעט מטרים על הכביש, אבל הציעה מרווח רב בתא הנוסעים וגרם לנוסעים לחייך גם ולסלוח לה על יחידת הכוח המיושנת.
 
 
בזכות העיצוב של פטריק לה קוומה (המעצב הראשי של רנו), הטווינגו פרצה דרך שאיש לא הלך בה. ועדיין, בכל פעם שהוצגה טווינגו חדשה הציפיות היו גבוהות. עכשיו, רנו משחררת פרטים על הטווינגו החדשה והולכת בכיוון חדשני ושונה, הפעם מהבחינה המכאנית.
 
הנעה אחורית לרנו טווינגו החדשה
צילום: מנהל 
רנו טווינגו החדשה. חולקת בסיס עם הדור הבא של הסמארט
 
העיצוב נאה אך לא פורץ דרך ולא חכם כמו זה המקורי. תיק העיתונות מספר על השראה מהטווינגו המקורית ומה-5. לנו הקו הכללי הזכיר 500 – חמוד כזה. רנו מספרים על חלל פנימי גדול וניצול יעיל שלו – תודות סרחי עודף קטנטנים (וגם מדברים על בסיס גלגלים ארוך מאוד, אך לא מפרטים מידות).
 
 
אבל החדשה הגדולה של הטווינגו תהיה העובדה שהמנוע ימצא מאחור, היכן שאתם רגילים למצוא את תא המטען. זוהי תצורה יעילה, זולה ומוכרת בה השתמשו במכוניות רבות. החיפושית תעלה מיד לראש, ובהקשר הזה גם הסמארט לדורותיה (על כך עוד בהמשך). למה לבחור בתצורה הזו? לטענת רנו, כאשר ההנעה מאחור, ההיגוי נותר פנוי מכל התחשבות במכלולי תיבת הילוכים, מה שמאפשר זווית היגוי גדולה יותר. זווית היגוי כזו בשילוב ממדים קטנים יוצרים מכונית עירונית אידיאלית.
 
הנעה אחורית לרנו טווינגו החדשה
צילום: מנהל 
רנו טווינגו החדשה. מגיעה במרכב עם חמש דלתות
 
ממעט המידע שפורסם, אפשר להגיד שאחרי שני עשורים שהתמהמה והציגה מכונית מיני פשוטות למדי, הורידו ברנו (בשיתוף עם דיימלר, שתשתמש בפלטפורמה הזו בדור הבא של סמארט) את הכפפות והחליטו להביא בשורה אמיתית לשוק המיני. בינתיים, אנחנו מחכים לפרטים נוספים ומפנטזים על גרסת ה-RS הכוחנית עם בקרות מנותקות.