אין זה סוד שתחום מכוניות המיני זכה השנה לפריחה גדולה ושבר את שיאיו המקומיים, כולל אירוע היסטורי בו הפכה קיה פינקטו למכונית הנמכרת ביותר בישראל. אבל מנכ"ל חטיבת הפרטיות וסגן נשיא הקבוצה, דן אורנשטיין, מאמין שהשוק הזה ימשיך ויגדל. לטענתו, יונדאי i10 תהיה אחראית לחלק מהצמיחה במכירות. עד עכשיו יונדאי מכרה את ה-i10 בקצב של כ-1600-1500 מכוניות לשנה, אבל ברור שעם הדגם החדש הרף מוצב גבוה יותר והמטרה ברורה – תחרות על ראשות הקטגוריה.
 

"ה-i10 תהיה שחקנית מאוד משמעותית והיא תתרום לצמיחת תחום המיני בשנה זו", הסביר אורנשטיין במהלך ההשקה, "יש מתחרים ראויים שימשיכו לעשות את העבודה ואנחנו נעשה את המרב כדי לעמוד בביקוש. אנחנו מאמינים שיש כאן הצעה עם ערף נוסף, ולכן הפוטנציאל של שוק המיני עדיין לא מיצה את עצמו".

יונדאי i10 רוצה להוביל את קטגוריית המיני
צילום: מנהל
יונדאי i10. תדחף את שוק המיני לשיאים חדשים ב-2014?
 
ביונדאי ישראל סירבו לנקוב בצפי מכירות של יונדאי i10 לשנה הקרובה, אבל הם מדברים על כמה אלפי מכוניות שיגיעו השנה, כאשר הכמות הסופית תיקבע בהתאם ליכולת השלוחה המקומית לקבל מכוניות.
 

כדי לחזק את החדירה של ה-i10 לשוק המקומי, יונדאי עשויה להשיק גרסה נוספת במהלך השנה, גרסה שתשתמש בכלי נשק מוכר מהארסנל של יונדאי – אבזור. הגרסה המצוידת (יותר) תגיע במהדורת ה-1.2 ליטר אוטומטית ותוסיף על המוכר בקרת אקלים, מפתח חכם, התנעה באמצעות מתג, שילוב עור בריפוד ועוד.
 
יונדאי i10 רוצה להוביל את קטגוריית המיני
צילום: מנהל
יונדאי i10. בקרוב צפויה להגיע גרסה מהודרת יותר
 
באם תגיע, גרסה זו בפירוש עשויה להביא לתחום המיני ערכים חדשים ולהצעיד אותו לאזור חדש מבחינת הידור. המחיר של גרסה זו צפוי להישאר ברמת הסביר, ולא הרבה מעבר ל-80,000 שקלים (כנראה כ-82,000 שקלים) – לא רחוק מהגרסה שמוצעת היום במחיר של 78,900 שקלים. בכל מקרה, היא עדיין צפויה להיות זולה (ומאובזרת) משמעותית מגרסת ה-1.2 היוצאת שמחירה עמד על 90,500 שקלים.