הכירו את זנו (Zenos), יצרנית בריטית חדשה שהגיחה לאוויר העולם. היא נוסדה על ידי אחד ממנהלי קייטרהאם לשעבר, אנסאר עלי, שידוע בכישוריו לארגון צוות מעולה לכל מטרה. הפעם, הפרויקט שלקח על עצמו היה לתכנן ולבנות מתחרה ראויה לאריאל אטום, קייטרהאם סופר 7, ק.ט.מ X-BOW וחברותיהן. לשם כך, כאמור, הקים את זנו – שעתידה להציג מספר מכוניות ספורט קלות וקטנות. פירות ראשונים ממנה נראה נעים על האספלט כבר בתחילת 2015.
המכונית הראשונה שתציג היצרנית הצעירה היא ה-E10, אשר מיועדת יותר למסלול ופחות לכביש. אתם יכולים להתרשם מהעיצוב הקרבי, שמיד מסגיר את ייעודה של המכונית הזו. מידותיה קטנות עם אורך של 356 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ, גובה של 101(!) ס"מ ובסיס גלגלים המתפרש על פני 230 ס"מ בלבד – לידה אפילו לוטוס אליז נראית גדולה.
זנו – מסתכלת לאריאל אטום בעיניים
צילום: מנהל
חזית אגרסיבית ונמוכה מסגירה את הייעוד
ל-E10 צמד מושבים בלבד, אין לה גג וגם לא שמשה קדמית. המנוע מוקם במרכז וההנעה (כמובן) אחורית. המנוע שנבחר הוא אטמוספרי מבית מפורד, הוא בנפח 2.0 ליטר ומספק 200 כ"ס. יחד עם נתון משקל נמוך (רק 650 ק"ג) מתקבל יחס הספק-משקל שעומד על 308 כ"ס לטון. מחיר הצעצוע עומד על 25 אלף לירות שטרלינג באנגליה והוא צפוי לראות מסלול כבר בתחילת שנה הבאה.
זנו – מסתכלת לאריאל אטום בעיניים
צילום: מנהל
עיצוב ייחודי גם מאחור

בכל מקרה, ה-E10 הראשונה עוד לא עלתה על הכביש וכבר מדברים בזנו על שתי מכוניות חדשות שמתוכננות לראות אור בשנים הקרובות. שתיהן יתאימו יותר לכביש הציבורי, כך זנו. אתם יודעים, עם שמשה קדמית ועוד "מותרות" כאלו. אנסר עלי מאשר כרגע שהמכונית, ששמה יהיה E11, תהיה גם היא בתצורת רודסטר, גם לה יהיה מנוע מבית פורד (אין עליו פירוט נוסף כרגע) ושתיבות ההילוכים יהיו ידניות בעלות חמישה או שישה יחסי העברה (אופציה בתשלום). ה-E11 הראשונה צפויה לצאת משערי המפעל רק בעוד שנתיים.
זנו – מסתכלת לאריאל אטום בעיניים
צילום: מנהל
תא הנוסעים של ה-E10. חף מאביזרי מותרות
בהמשך מתכוונת זנו להציג את ה-E12, מכונית קופה שתעמוד בראש ההיצע ותמוצב מעל ה-E11. כרגע אין עליה פרטים מלבד תצורת המרכב (קופה כאמור) ומועד ההשקה המתוכנן – אי שם בשנת 2018.
גם קייטרהאם הציגה קונספט קרבי