מיצובישי ספייס סטאר
נראה שחלפו שנות אור מאז ימי "מיצובישי ויש בה הכול", אז הוביל היצרן היפני את המכירות בשוק הישראלי. משברים כלכליים אצל היצרן שכללו גם פרידה מתוקשרת מקונצרן מרצדס, הקטנת מבחר הדגמים ושינוי העדיפויות בפיתוחם, כל אלה בפירוש יצרו בשנים האחרונות תחושה שהיצרן היפני נעלם מהמפה. לתחושה זו לא עזרו כלים נטולי סקס-אפיל כמו הספייס סטאר הקטנה.
 
 
אלא שבניגוד לתדמית האנמית משהו ובשונה ממה שניתן לחשוב, הטבלאות שמציג היבואן בסוף השנה, מספרות על מהפך בכיוון של היצרן הלא גדול מיפן עם עליית מכירות של יותר מ-150%. לעומת 2,444 כלים שנמכרו ב-2012, במיצובישי מדברים על לפחות 6,244 (וכנראה יותר מכך) שימכרו עד סוף 2013.
 
 
המרוץ לצמרת של מיצובישי ישראל
צילום: מנהל 
מיצובישי אטראז'. איך היא תיקלט בשוק המקומי?
 
כמעט בלי ששמנו לב, מיצובישי אאוטלנדר הפך לאחד מכלי הפנאי המצליחים ביותר בתחום הבינוני (יותר מ-3,000 כלים נמכרו) כאשר הוא שני (ובהפרש זעום) רק ל-CX-5 של מאזדה. גם מיצובישי ספייס סטאר הקטנה, שאינה נראית מושכת במיוחד, הצליחה תוך כחצי שנה להתברג במקום השני בדירוג מכוניות הסופרמיני עם מכירת יותר מ-1,600 מכוניות. וכאשר צפי המכירות של מיצובישי אטראז' לשנת 2014 עומד על כ-3,000 עותקים, לא קשה להמר שהמותג היפני צפוי לקפיצה נוספת גם בשנה הבאה.
 
חשבון פשוט מביא אותנו ל-9,000 כלים לשנה, ואם ניקח בחשבון שהספייס סטאר נמכרה בארץ רק כחצי שנה, לא יהיה זה הימור פרוע לומר שמיצובישי עשויה אף לחצות את קו 10,000 המסירות. בהחלט הישג נאה למותג שרק לפני שנים ספורות נראה בדעיכה. הסוד של מיצובישי הוא כנראה השילוב בין מחיר נגיש למדי (ביחס למתחרים כמובן), יחד עם אבזור נאה וחדירה מוצלחת לציי הרכב.
 
 
המרוץ לצמרת של מיצובישי ישראל
צילום: מנהל 
האאוטלנדר צפוי להגיע בשנה הבאה בגרסת הכלאיים
 
וזה עוד לא הכול. מיצובישי צפויה לחזק את שורותיה ב-2014 בגרסה היברידית נטענת של האאוטלנדר, שגם אם לא תמכור כמויות גדולות, בוודאי תעורר עניין רב בשל היכולת החשמלית. מיצובישי גם עשויה להביא את הגרסה האמריקנית של ה-ASX, רכב הפנאי הבינוני של החברה, אם כי העובדה שהכלי כבר לא צעיר אומרת שייתכן שהוא איבד את חלון ההזדמנויות שלו.