ניסאן קשקאי החדש
לאחר כמה שבועות בהם ניסאן הכינה את הקרקע לחשיפת הקשקאי החדש כפי שכבר דיווחנו, במהלכן פרסמה תמונות חלקיות ומוסוות של הקרוסאובר החדש, חושפת היצרנית היפנית את הדור הבא שלו על אדמת בריטניה.
מבחינה חיצונית, ניסאן קשקאי החדש עבר אבולוציה הכרחית שגורמת לו להיראות מודרני וזורם יותר, עם עיצוב שמציג דימיון רב ל-X טרייל החדש. הוא שומר על מראה של רכב פנאי, אך מציע את החזית החדשה של ניסאן, המאופיינת בפס ניקל בולט בצורת V במרכז הגריל ושימוש בפנסי LED. ניתן לראות גם את הבחירה של ניסאן באלמנט עיצובי המזכיר בומרנג, כפי שבא לידי ביטוי בצורת הפנסים ובצדי הפגוש הקדמי. הפרופורציות מעט השתנו בהשוואה לדור הראשון, כשהקשקאי החדש רחב וארוך מקודמו, אבל נמוך יותר. עם זאת, הוא מציע מרווח פנימי עדיף ותא מטען שגדל ב-20 ליטרים, לכדי 430 סך הכול.
ניסאן חושפת את הקשקאי החדש
צילום: מנהל
מבפנים, נראה שעיצוב תא הנוסעים עבר שינוי משמעותי עוד יותר, עם מראה עשיר ועדכני בהרבה ממה שהכרנו עד כה. בין היתר, בולט מסך מגע גדול במרכז הקונסולה המרכזית, שאחראי על תפעול מערכות המידע, הבטיחות, הקישוריות והבידור השונות.
תחום הבטיחות, זכה אף הוא לתשומת לב רבה, ומציג לא מעט חידושים – לא רק עבור הקשקאי, אלא בסגמנט כולו. ביניהם, נזכיר את המערכות הבאות – מניעת התנגשות חזיתית, התראה על עייפות הנהג וסטייה מנתיב, בנוסף להתראה על שטחים מתים ואובייקטים נעים בקרבת הרכב. כמו כן, הוא מצויד במערכות זיהוי תמרורים וסיוע לחנייה. נראה, אם כן, שהקשקאי מכתיב אמת מידה חדשה בקטגוריה בכל הקשור לבטיחות אקטיבית.
גם בתחום יחידות ההנעה נרשמים חידושים, כשאלינו רלוונטיים שני מנועי הטורבו בנזין החדשים מסדרת ה-DIG-T של ניסאן, שצפויים להציג שיפור בצריכת הדלק ופליטת המזהמים. הראשון, הוא מנוע בנפח 1.2 ליטר (4 צילינדרים), המפיק 115 כ"ס ו-19.4 קג"מ. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 17.8 ק"מ לליטר בממוצע, ופליטת המזהמים על 129 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ.
ניסאן חושפת את הקשקאי החדש
צילום: מנהל
המנוע השני, בנפח 1.6 ליטר, יתווסף להיצע מאוחר יותר וייצר 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ. צריכת הדלק המשולבת זהה לזו של המנוע הקטן יותר, ופליטת המזהמים מעט גבוהה יותר עם 132 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ. כרגע מסתמן כי אלו ישודכו לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 יחסי העברה, כשהתיבה האוטומטית (רציפה) שמוצעת נכון לעכשיו רק עם מנוע דיזל, תגיע אליהם ככל הנראה רק בשלב מאוחר יותר. כל הגרסאות יצוידו במערכת עצור-וסע.
המכירות של ניסאן קשקאי החדש באירופה יחלו בינואר 2014, כשאלינו הוא לא צפוי להגיע לפני תום אותה שנה (כשיתחיל הייצור של גרסאות המתאימות יותר לשוק הישראלי).