טויוטה ראב-4 לחובבי תריאטלון
השבוע תיפתח תערוכת SEMA, כנס המכוניות המשופרות הגדול בעולם, את שעריה בלאס וגאס. תערוכת הענק ממשיכה לצבור פופולריות – משהו שהיצרניות כבר הבינו כבר מזמן, כך שגם השנה ניתן לראות נוכחות מרשימה של כלי רכב משופרים ומיוחדים אותם הן מציגות.
 
 
 
טויוטה, לה נוכחות גדולה באמריקה, נמנית בין אותן יצרניות. השנה, תציג היצרנית היפנית (או ליתר דיוק, שלוחתה האמריקנית של היצרנית), מגוון רחב של כלי רחב. הנושא המרכזי – ספורט אתגרי.
 
ספורט אתגרי: טויוטה בתערוכת SEMA
צילום: מנהל 
טויוטה טונדרה. הפך למוסך נייד
 
את התצוגה מוביל פרויקט ה'דרים בילד צ'אלנג'' (Toyota Dream Build Challenge), במסגרתו חברה טויוטה אל מספר מותגים מעולם הספורט האתגרי והמוטורי ליצירת כלים ייעודיים וייחודיים. ביניהם, תמצאו למשל טנדר מדגם טונדרה (אשר אינו משווק בארץ) שנבנה לשמש כמוסך נייד עבור אופנועי מוטוקרוס. הטנדר המשופר הוגדל כך שיוכל להכיל אופנוע בגודל מלא, לצד חלקי חילוף, כלי עבודה ואפילו בידור לשעות הפנאי שבין המרוצים. בין הכלים הנוספים תמצאו טויוטה קאמרי שהפכה למכונית ראלי חוקית לכביש; טויוטה 4-ראנר שמתאים במיוחד לגולשי סקי עם מראה קשוח, מקום אחסון לשני זוגות מגלשיים וכמובן מערכת בידור לדרך; ולבסוף טויוטה קורולה (בגרסתה האמריקנית) שנועדה לשמש רוכבי אופניים, עם מנשא מאחור, כלי עבודה בתא המטען ושוב – מערכת בידור.
 
לצד הפרויקט הנ"ל, שיתפה יצרנית המכוניות פעולה גם עם חברת DC Shoes (מנותנות החסות של קן בלוק) לבנייה משותפת של טנדר מדגם טאקומה (גם הוא אינו משווק בארץ). זהו רכב שמיועד לגולשי סנובורד, והוא כולל יכולת לאחסון גלשנים וציוד המוגנים ממזג האוויר, מתקן קדמי לפילוס שלג ואף אפשרות להקמת אוהל ייעודי על גג הרכב – שוב, הרחק מהאלמנטים של הטבע.
אחרון חביב בתחום הספורט האתגרי הוא טויוטה ראב-4, שנבנה במיוחד עבור חובבי הטריאתלון. הוא כולל מקום אחסון לציוד, מתקן לייבוש בגדים, מקלחת עם מים חמים, מסאז' במושבים הקדמיים ומקרר בספסל האחורי.
 
ספורט אתגרי: טויוטה בתערוכת SEMA
צילום: מנהל 
טויוטה טאקומה לגולשי סנוברוד
 
גם חברות-הבת של טויוטה, לקסוס וסיון (Scion), מפגינות נוכחות בתערוכת הענק. לקסוס תציג, בין השאר, מגוון מכוניות מדגם ה-IS לדורותיו בשיתוף מספר חברות שיפורים ובשלל רב של עיצובים שונים, ואפילו LFA אחת. סיון תעשה זאת עם ה-FR-S – הלא היא מקבילתן האמריקנית של טויוטה GT86 וסובארו BRZ – וגם עם מכונית הסופרמיני שלה, xB, שהפכה ללימוזינה מפוארת עם עיצוב מהיר ועצבני.
 
ספורט אתגרי: טויוטה בתערוכת SEMA
צילום: מנהל 
סאיון xB שהפכה ללימוזינה
 
כל המכוניות, כמובן, הן בגדר קונספט חד-פעמי ולא גרסאות שייוצרו ויימכרו באופן מסחרי. תערוכת SEMA, במקרה הזה לפחות, מהווה במה לסדנאות השיפורים השונות להציג את מרכולתן. תמורת הסכום הנכון, סביר להניח שהן ישמחו לבנות עבור לקוחות אמידים כלי רכב ייעודיים למגוון רחב של פעילויות.