סיאט לאון החדשה
קשה להאמין שרק לפני כמה שנים, נעו מכירות מותג סיאט סביב כ-500 מכוניות לשנה. ולא מדובר בזמן רחוק כל כך – ב-2008 נמכרו רק 538 מכוניות של סיאט בשוק הישראלי. אבל השינוי, שהחל בשנה שלאחר מכן, ממשיך בצעדי ענק. סיאט ישראל, שמתכוונת לסגור את שנת 2013 עם מכירת כ-6,000 מכוניות, מצפה לשבור את השיא של עצמה בשנה הבאה ולהגיע לאזור ה-7,000 מכוניות, ואולי אף יותר. בקצב הזה היא תוכל אפילו לעבור במכירות את מותג פולקסווגן. "אנחנו מצפים לגדול באופן יציב ועקבי ולא בבת אחת", מסביר גל מזור, ראש חטיבת סיאט.

אחד ממנועי הצמיחה החשובים לשנה הבאה תהיה כמובן סיאט לאון החדשה, אשר הושקה לאחרונה בארץ. זו תקבל חיזוק חשוב ברבעון השני של 2014, עם גרסת הסטיישן שהוצגה בתערוכת פרנקפורט. לפי מזור, סיאט ישראל לא מתכוונת להיכנס עם המכונית באופן מאסיבי לשוק ציי הרכב, שם מככבות בתקופה האחרונה גרסאות הסטיישן של הפוקוס וה-i30. במקום זאת, היא תנסה להציע חבילה שתקסום ללקוח הפרטי. בנוסף לסטיישן החדשה, צפוי מבחר גרסאות הלאון להתחזק עם הגעת גרסת 1.4 ליטר אוטומטית שכרגע עדיין לא מיוצרת. עוד גרסה שאמורה להגיע במהלך 2014 היא כמובן הקופרה הספורטיבית. זו אולי לא תתרום לכמות המכירות באופן משמעותי, אך צפויה לשפר את התחום התדמיתי.