אודי A3 קבריולה
אודי משלימה את מבחר הגרסאות של ה-A3 החדשה, עם הצגתה הרשמית של גרסת הקבריולה בתערוכת הרכב בפרנקפורט.
אודי A3 קבריולה החדשה, עושה שימוש בפלטפורמת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן, ומציגה צמיחה ברורה בממדיה החיצוניים. לאורך הכללי נוספו 18 ס"מ תמימים והוא עומד עתה על 442 ס"מ, הרוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-2 ס"מ, עם 179 ו-260 ס"מ בהתאמה. רק ממד הגובה ירד ל-141 ס"מ (1.5 ס"מ פחות מהקודמת). למרות הגדילה בממדים, טוענת היצרנית לירידה של כ-50 ק"ג במשקל המכונית החדשה, בהשוואה לדור הקודם.
מורידה את הגג: אודי A3 קבריולה
צילום: מנהל
הגג הרך נפתח ונסגר בלחיצת כפתור, תוך פחות מ-18 שניות לטענת אודי, גם תוך כדי נסיעה במהירות של עד 50 קמ"ש. במצב פתוח וכשהוא מקופל מאחור, נפח תא המטען עומד על 287 ליטרים. כמו כן, מערכת הגנה על ראשי הנוסעים תופעל אוטומטית בזמן התהפכות, בנוסף להימצאותן של שאר מערכות העזר האלקטרוניות המקובלות כיום.
העיצוב החיצוני והפנימי, המוכר לנו מדגמי החברה הגרמנית בכלל ומה-A3 הרגילה בפרט, שומר על רושם מכובד ואלגנטי, עם קווים חדים ונקיים. גם בתחום יחידות ההנעה אין חדשות מרעישות, כשהיצע מנועי הבנזין הרלוונטי יותר אלינו (יש גם דיזל), מורכב ממנועי ה-TFSI המוכרים – 1.4 ליטר עם 140 כ"ס, ו-1.8 ליטר המייצר 180 כ"ס. הראשון ישודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים, בעוד שהשני יוצמד לתיבת ה-S-tronic הרובוטית, לה 7 יחסי העברה. בעתיד תהיה גם אפשרות לגרסאות הנעה כפולה (קוואטרו).
מורידה את הגג: אודי A3 קבריולה
צילום: מנהל
בהמשך, תצטרף היישר לפסגת ההיצע של ה-A3 קבריולה, גרסת S3 חמה. בחזיתה יותקן מנוע TFSI בנפח 2.0 ליטר, אשר יפיק 300 כ"ס ו-38.7 קג"מ, וישודך לתיבת S-tronic עם 6 הילוכים. גרסה זו תאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות.
שיווקה של אודי A3 קבריולה החדשה צפוי להתחיל באירופה ברבעון הראשון של שנת 2014.