MG3
האיום של תעשיית הרכב הסינית מרחף באוויר כבר זמן רב, למרות שעד כה הוא לא הרעיד את שוק הרכב הישראלי. ב-MG, מותג הרכב הסיני הראשון שנחת בארץ, מתכוונים להעלות הילוך לקראת סוף השנה. הרעיון הכללי הוא להרחיב את מבחר הדגמים עם מכונית סופרמיני לא קטנה (400 ס"מ אורך, 252 ס"מ בסיס גלגלים) שמכונה MG3 ואשר פונה לאחת הקטגוריות החשובות בשוק המקומי. בתערוכת הרכב של שנחאי, בה ביקרנו, כבר פגשנו את המכונית הזו בגרסאות אופנתיות עם גג בצבע שונה שאפילו נושא את דגל היוניון ג'ק הבריטי, והסיבה ברורה. הרצון לקשר את המותג הסיני לאירופה ולהילה של היצרנית הבריטית האגדית. יומיים לאחר מכן יצאנו לסוכנות MG, אי שם באחד מפרברי שנחאי הענקית כדי לבצע נהיגת היכרות עם המכונית.
 
 
לקרוא לזה נהיגת מבחן יהיה מן הסתם מוגזם. אם כבר אז מדובר במבחן לאומץ, לעצבים וליכולת שלי לשרוד בתנועה הסינית שהתואר כאוטי הוא מחמאה עבורה. ובכל זאת, למרות התנאים והזמן המאוד מוגבלים ננסה לחלוק רשמים ראשונים מהמכונית שעשויה להיות חשובה עבורנו.
 
עיצוב
כאשר אני פוגש בה בסוכנות המקומית, ה-MG3 צדה את העין בזכות החזית העדכנית שמאפיינת את המבחר החדש והעתידי של המותג (היא שונה מהותית מזו שאנו מכירים בארץ). היא מציגה פנים ספורטיביות ואסרטיביות למדי. מהצד המראה שגרתי יותר ופחות מודרני ומזכיר את סקודה פאביה וסוזוקי סוויפט במשהו. בשני גוונים היא נראית טוב יותר.

לתא הנוסעים קו נעים יחסית שנראה מודרני ברגע הראשון בעיקר בזכות מערך שמע שעוצב בהשראת האייפוד או אוזניות הביט. הוא עוטה צבע לבן עם מסגרת אדומה זוהרת. השאר פשוט יותר והפלסטיקה עדיין לא ברמה האירופאית ומשדרת תחושה נוקשה, חלולה ולא איכותית. גם דיפון הדלתות פשוט וידיות הפתיחה מוזרות. הנדסת האנוש לא מבריקה כאשר מיקום איתות האזהרה נמצא בתוך מערך האוורור (המעניין בעיצוב) ומתג הגג הנפתח פועל בצורה מוזרה. תנוחת הנהיגה סבירה אך ההגה אינו מתכוונן למרחק. מאחור מפתיעה המכונית עם מרחב טוב לרגליים ובייחוד לראש וגם לתא המטען נפח נאה.

בתנועה
ה-3 מצוידת במנוע ה-1.5 ליטר המוכר של MG שמייצר 109 כ"ס, אלא שלמרבה ההפתעה כאן הוא משודך לתיבה רובוטית (מצמד יחיד) שהגיע מפיאט. באופן מפתיע למדי התיבה הזו עובדת באופן רך ונעים יותר מבפיאט פונטו, אם כי ההחלפות עדיין איטיות ומורגשות מדי. למרות נפח גדול יחסית, המנוע אינו מרגיש חזק במיוחד בעיקר בגלל זמינות הכוח שאינה מרשימה בסל"ד נמוך. שיא המומנט מגיע ב-4,800 סל"ד וצריך לאמץ את יחידת הכוח, אבל בסביבה זו הופך המנוע רועש ומשדר המהום מטריד. בסופו של דבר הביצועים סבירים, לא יותר, ולתחושה לא מוסיפה המצערת הלא מדויקת עם התגובה המהוססת.
 
גם על המסלול המוגבל ביותר ההגה מרגיש קל מדי ובעל פעולה לא מדויקת ומעורפלת. הוא גם מושפע לעתים מהכוח. גם הבלמים מרגישים ספוגיים. אבל מה שבולט יותר מכך היא נוחות הנסיעה הבעייתית ורעשי הכביש. עם זאת כדאי לזכור שהכבישים הסיניים מייצרים אתגר גדול ביותר למתלים עם שפע בלתי נדלה של שברים, מהמורות ובורות שלידם נראים כבישי ישראל כמרבד הקסמים.

סיכום ביניים
ה-MG3 נראית טוב והיא גם מרווחת, אבל לפחות מטעימה ראשונה נראה שהיא עדיין לא ברמת המכונית הפופולאריות בקטגוריה. עם זאת צריך לזכור שזוהי היכרות מוגבלת ושעד שתגיע המכונית לארץ היא תעבור מספר שיפורים ועדכונים ותנחת תחילה עם תיבה ידנית. הגרסה הרובוטית תגיע רק ב-2014. כל זה אומר שהשאלה הגדולה תהיה המחיר. התחרות בתחום קשה והמחירים זולים, ו-MG צריכה להיות זולה מסקודה פאביה למשל. במקרה הזה נראה שגם עור וגג נפתח לא יעזרו ו-MG תצטרך להתמקם בטווח המחירים שבין 60,000 ל-70,000 שקלים כדי להצליח.

הרבה יותר על התכניות והמכוניות החדשות של MG תוכלו לקרוא בגיליון 328 של מגזין אוטו.