יש חוק בסיסי בעולם התחרויות בכל התחומים – מי שהכי מהיר מנצח. אך מתברר שיש מקומות בעולם שהתקנות לעתים מנצחות את המנצחים. ביום השלישי של הראלי היווני גילו הצוותים הישראלים שעם כל הכבוד לאי-אלו חוקים חסרי ההיגיון שיש בארץ הקודש, בזה היוונים מנצחים. תקנה מוזרה מאוד שמגבילה את המהירות הממוצעת בקטעים המדודים הפכה את היתרון של צוות פוינטר בסטייג' הראשון לחסר משמעות.
סטייג' 2: נימוסים והליכות
סטייג' 1: היכרות ראשונה

התקנה המדוברת מחייבת את הנהגים לעמוד בזמן מינימלי. איך זה עובד? הנהגים חייבים לנסוע במהירות שלא תעלה על 50 קמ"ש בממוצע. לפני הזינוק יש לחשב את הזמן שעל הצוות להגיע לקו הסיום. אם הרכב יעבור את קו הסיום לפני הזמן המוגדר, כל שנייה תחשב במינוס. כלומר, תוסיף "קנס" לצוות כאילו הגיעו מאוחר יותר. בתדרוך המקדים, בו הוסברה התקנה, ניתן הרושם על ידי המארגן שבין כה וכה אין סיכוי שמישהו יסיים סטייג' בזמן טוב יותר מאשר ממוצע 50 הקמ"ש. צוות פוינטר פשוט חשב אחרת ובמקום לנצח את דימטיראדיס, המתחרה היווני בפאג'רו הלבן, הם נאלצו להמתין בצד השביל סמוך לנקודת סיום הסטייג' הראשון ולזרוק לפח את כל המאמץ שהושקע בו.

הטופוגרפיה ותנאי הקרקע הכתיבו את קצב הנסיעה של היום השלישי של הראלי. שני קטעים נמדדו היום על ידי השעון של מארגני הראלי. הראשון בן 108 ק"מ והשני באורך 67 ק"מ. שני הסטייג'ים התאפיינו בהרבה קטעים טכניים ובמקומות שבהם לא שלטו הבולדרים. הנסיעה על גבי קצה המצוק גרמה לנהגים לחשוב פעמיים לפני שהם מצמידים את הדוושה לרצפה.

היום של צוות פוינטר החל בנחישות ובכוונה לצמצם באופן משמעותי את הפער על הפאג'רו הלבן, זה שביום הראשון שיחק משחק מלוכלך וחסם את דרכם. למרות קור הרוח האופייני הצליח דימטריס, הנהג היווני, לעצבן את רז היימן ולגרום לו לקחת מהצוללת הצהובה כל מה שיש לה לתת. הסטייג' החל בדהרה ובשלב מסוים, בזמן שהיווני חשב איך לעבור מדרגת סלע גבוהה ואיך להיפטר מהזנב הצהוב שלו, צוות פוינטר חולף על פניו ונוחת את המדרגה באדישות. רגע לפני קו הסיום, כאשר הפאג'רו הלבן נושף בעורפם, הצוות הישראלי עוצר בצד, נותן ליוונים לחלוף וממתין את פרק הזמן הדרוש לתקנה המקומית להרוס להם את כל ההישג.

היום של ניצן ועידו שקל על גבי הרכב הכחול החל בכמה התברברויות שגרמו להם לאבד זמן יקר. את חוסר המזל היומי הם קיבלו בדמות מדרגת סלע בגובה חצי מטר. ניסיון לרדת אותה בעדינות יתרה כדי לא לפגוע ברכב עלתה להם, כמו לרוב הצוותים, בהיתקעות באמצע על הגחון. הם נאלצו לצאת החוצה, לשלוף את הג'ק ולהתחיל במילוי אבנים תחת הגלגלים כדי להמשיך הלאה. בסטייג' השני גילו שוב האב ובנו שיש בעיה עם המגבים. הפעם, בניגוד ליום הראשון בו ניצן הנהג הושפע מכך, עידו הנווט סבל מגוש בוץ שהועף לצידו הימני של החלון. זה, יחד עם הבליטה של הכנפיים ופילטר האוויר, חסם את שדה הראייה וגרם לו לפספס פנייה ימינה, ולהתברבר זמן רב מדי בחיפוש אחר הדרך חזרה. כרגע השקלים נמצאים במקום השביעי.
ראלי יוון 2013, סטייג' 3: לא המהיר מנצח (וידאו)
צילום: אייל גונן

צוות גולסט, שי שפירא והראל גולסט, הצוות הישראלי השלישי, נתקלו גם הם במדרגה המדוברת אך לאחר התייעצות קלה הם הקדימו תרופה למכה, יצאו מהרכב והחלו בעבודות מע"צ מורכבות, בנו גשר ואפשרו לפאג'רו האדום לרדת בבטחה ובזריזות. נכון לכתיבת שורות אלו הצוות הישראלי מוביל את קטגוריית ה-T2 וממוקם במקום הרביעי הכללי.
גלעד בנאי גילה גם הוא את המדרגה האכזרית ולאחר שהרים את האופנוע שנפל והמשיך בדרכו, גילה חבורה של טרמפיסטים מאחוריו המסתייעים בניסיונו הרב בקריאת ספר דרך ובניווט. קנס עקב נסיעה מעל המהירות המוגבלת על כביש בתוך הסטייג' הוריד מעט ניקוד. כרגע הוא במקום ה-77 בדירוג הכללי.
דורון וינטר ממשיך לעלות בדירוג אחרי יום טוב שהיה לו למרות הקשיים ברכיבה הטכנית. גם הוא קיבל קנס על נסיעה במהירות גבוהה מדי במקום בו חל איסור על ידי המארגנים לעבור אותה ונמצא כרגע במקום ה-38.

מחר, עקב מזג האוויר החורפי ששרר כאן בשבועות האחרונים ושטף את השבילים באופן כזה שלא ניתן לקיים עליהם תחרות, בוטל היום והצוותים נשלחו ליום חופש.

אם באופן יחסי, בהיבט הטכני, הראלי עובר לשביעות רצונם של הצוותים, דווקא הספרינטר של צוות הסיוע נתקל בתקלה טכנית. הצלב האחורי בגל ההינע (Driveshaft) החל לגסוס ולאחר שנסחט עד לרגע האחרון הוחלט שהנהג הבולגרי ייסע לאתונה להביא חלף, ואת מקומו מאחורי ההגה ימלא ויקו אסולין, קפטן צוות הסיוע. חצי מהשילוב הצליח כאשר ויקו נהג את הרכב, אך לאחר מכן התברר שגל ההינע שהגיע מאתונה קצר מדי. בינתיים, כדי להפחית קילומטראז' מהמשאית הפצועה, גויס למלאכת התקשורת והסיקור חלקה השני של משפחת שקל, אורית ונטע שהצטרפו אל ניצן ועידו לטיול ביוון ותפסו תפקידי מפתח בצוות העיתונות. אורית נהגה את הרכב השכור לפחות כמו נהגת ראלי (בדימוס) ונטע, יחד עם נועה היימן, סייעו בצילומים.
נותני החסות:
פוינטר, טלפארמה, UPS, גילת לווינים, ליוגב, תנועה מערכות, קולומביה, מגע ביטוח, אוטוויק, רפע עמירה ובניו, מולטיפק, יובל, נוימן, השביל הירוק