מרצדס CLA45 AMG
עדיין לא הספקנו ממש להתרגל למרצדס CLA, ה"בייבי CLS" שהציגה היצרנית בתחילת השנה ושצפויה להגיע אלינו בחודשים הקרובים. היא מכניסה את מרצדס לסגמנט חדש של מכוניות קומפקטיות, משהו שעבד לה עם האחות הגדולה ורק זמנים יגידו אם יעבוד גם כאן. עד אותם זמנים, מרצדס ממש לא מתכוונת להאט את הכרכרה, בטח לא בשבילנו. ללא עיכובים, היא חושפת השבוע את גרסת ה-AMG הכוחנית של ה-CLA, ומציגה אותה בתערוכת ניו יורק שכבר פתחה שעריה.

תכירו את ה-CLA45 AMG, שמקבלת טיפול דומה-עד-זהה לזה שקיבלה ה-A קלאס. זה אומר מנוע 2.0 ליטר מרובע צילינדרים עם מגדש טורבו. הוא מספק כאן 360 כ"ס ו-45.9 קג"מ ב-2,250-5,000 סל"ד ומשודך, כמיטב המסורת הנוכחית, לתיבת 7 הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים. לא רע בכלל בשביל משפחתית קומפקטית. וגם הביצועים בהתאם, עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות, בדרך ל-250 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. ולא פחות מרשים הוא נתון צריכת הדלק, שעומד על 14.5 ק"מ לליטר בממוצע.

בשביל להשלים את החבילה המסורתית, ל-CLA45 AMG מערכת ההנעה הכפולה של מרצדס, עם חלוקת מומנט של 50-50 בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים. יש לה מתלים ספורטיביים, הגה חשמלי של AMG, בקרת יציבות עם 3 שלבים, בלמים משופרים ועוד.
מרצדס CLA45 AMG: טיפול מסורתי
צילום: מנהל

כיאה לשושלת, היא גם לא תיתן לכם לפספס אותה על הכביש. גם עם הצבע הכי משמים, לא תוכלו לפספס את חישוקי 18 האינץ' עם הקאליפרים האדומים, הפגושים הקרביים והחצאיות, רביעיית האגזוזים וכמובן שלל הסמלים המסגירים.
גם מבפנים היא מתבלטת, עם רמת אבזור גבוהה כמקובל, מושבי עור ספורטיביים ושילובים של סיבי פחמן.

השאלה המתבקשת האחרונה – מה הסיכויים לראות אותה על כבישי הקודש? והתשובה המתבקשת היא הדיפלומטית הרגילה – קיימים סיכויים שכאלה, והיבואנית לא תאמר לא לבעלי ממון. אבל קודם שתגיע ה-CLA הרגילה. ואגב, אם לשפוט ממחירה של זו בשדות זרים, ייתכן מאוד שה-CLA45 AMG מכניסה את מרצדס למחוזות מיצובישי איבו ושות'. בקיצור, יהיה מעניין.