ביום רביעי הקרוב (19 בדצמבר) יפתח לתנועה נתיב נסיעה שלישי בכביש 6; בקטע שבין מחלף גבעת כוח ועד מחלף בן שמן. עלות הקמת הנתיב שארכו כ-12 ק"מ, נאמדת ב-200 מליון שקלים וכוללת בין השאר בניית גשרים חדשים והוספת מערכת מעקות בטיחות בשני הכיוונים של הכביש. הפרויקט שמלווה על ידי חברת חוצה ישראל בוצע על ידי חברת דרך ארץ, זכיינית כביש 6, מומן על ידה והסתיים כ-5 חודשים לפני המועד המתוכנן. את מערכות הכביש סללה חברת סולל בונה ואת הגשרים הקימה חברת דניה סיבוס ששמשה כקבלן משנה של חברת סולל בונה.

לפרויקט ההרחבה נדרשו שלוש שנות עבודה כשהקטע הראשון, בין מחלף נחשונים למחלף אייל, בוצע ב-2009 והקטע השני, בין מחלף אייל למחלף ניצני עוז, הושלם ב-2010. הוספת נתיב שלישי בכביש 6 מבוצעת במסגרת מחויבות הזכיין כפי שנקבעה בהסכם שנחתם עם המדינה כשלטענת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, היא מהווה ביטוי להצלחה ולגידול בנפחי התנועה בכביש שעברו את כל התחזיות. על פי המספרים שבידי משרד התחבורה, כ-180,000 נהגים משתמשים בכביש מדי יום. לאור הגידול במספר הנוסעים בכביש 6, משרד התחבורה מעריך כי גם השנה חברת דרך ארץ תשלם למדינה תגמולים. עבור שנת 2012 מדובר בסכום של כ-25 מליון שקלים. מנכ"ל חברת דרך ארץ, אודי סביון, ציין כי כיום רשומים בחברה יותר מ-2.5 מליון לקוחות וכ-1.1 מליון מנויים.

תוכניות לעתיד
כביש 6 ממשיך לשלוח זרועות דרומה וצפונה. לפני מספר חודשים החלה חברת כביש חוצה ישראל בעבודות ההקמה של הקטע הדרומי של כביש 6, מלהבים עד שוקת ובקרוב יוחל בעבודות הסלילה. במקביל, מצידו הצפוני, משרד התחבורה מקדם את המשך הארכת כביש 6 בקטע שבין יקנעם עד מחלף סומך (ליד קריית אתא). הקטע המרכזי צפוי לעבור עיבוי נוסף כשבחודש מרץ הקרוב יוחל בהרחבת קטע נוסף בין מחלף ניצני עוז למחלף בקעה-ג'ת. העבודות בקטע צפויות להסתיים עד סוף שנת 2013 כשבהמשך גם יורחב הכביש עד מחלף עירון.