הצליח לנסוע לכיוון הנכון. סבסטיאן פטל - אלוףסבסטיאן פטל זכה באליפות העולם השלישית שלו בתום מרוץ דרמטי ורב-תהפוכות שחתם עונת פורמולה 1 מרתקת ביותר. ג'נסון באטון ניצח על המסלול בסאו פאולו, שאירח את המרוץ המותח ביותר של העונה, אבל כל העיניים רותקו לקרב בין פטל לפרננדו אלונסו על התואר.
לכאורה, היו כאן את כל המרכיבים ואף יותר להם התפללו בפרארי כדי להצליח להפוך את הקערה על פיה ולחלוף על פני יתרון של 13 נקודות לטובת פטל. הגשם הגיע באופן לא אחיד כדי להפוך את המירוץ לדרמטי ביותר, מארק וובר לא סייע לבן קבוצתו, טעויות של קבוצת רד בול וכמובן פתיחה חלומית של אלונסו ונוראית לפטל.

עם מתן אות הפתיחה, הציג אלונסו את זינוק חייו כאשר הצליח לטפס בעזרתו האדיבה של פיליפה מאסה (חברו לקבוצה) מהמקום ה-7 ל-3. ופטל? פגיעה מאחור של ברונו סנה בוויליאמס גרמה נזק למכונית ודרדרה אותו למקום ה-22. אבל הגרמני הצעיר התעשת ותוך הקפות ספורות הגיע עד למקום ה-6 בעוד אלונסו יורד למקום ה-4 כאשר ניקו הולקנברג המפתיע בפורס אינדיאה עוקף אותו.
פורמולה 1: פטל אלוף עולם פעם שלישית ברציפות
צילום: מנהל
פרננדו אלונסו

מלפנים המשיכו הדרמות בגשם המתחזק. באטון עקף את לואיס המילטון, חברו לקבוצה, ועלה למקום הראשון, תוך שהוא מוותר על החלפה לצמיגי גשם בה בחרו רוב הנהגים המובילים. הולקנברג המפתיע הצליח לעבור גם את באטון עד שיצאה מכונית קוצבת כדי לאפשר פינוי שברים משפע התאונות. המרוץ התחיל מחדש והמילטון התקדם שוב לחזית כשהוא עובר את באטון והולקנברג, אלא שאז הסתבכו השניים עם סמנים אחוריים. הולקנברג ניסה לתקוף, החליק ופגע בהמילטון שנאלץ לפרוש. באטון עלה למקום הראשון, הולקנברג נענש בכניסה לפיטס ואלונסו (שוב באדיבות מאסה) טיפס למקום השני.

אבל זה לא היה מספיק. למרות טעויות של רד בול, שגרמו לפטל להחלפת צמיגים איטית ביותר, הגרמני הצעיר תקף והצליח לטפס עד למקום ה-6 כדי להבטיח את אליפות העולם השלישית ברציפות שלו. "אני גאה בקבוצה שלנו ובמה שעשינו העונה", סיכם אלונסו שסיים שני, "ננסה שוב בשנה הבאה".

זה היה, כאמור, סיום דרמטי ומתאים בהחלט לאחת העונות המרתקות בפורמולה 1. לעונות מרגשות שכאלה נוכל להמשיך ולקוות גם בשנים הבאות, אבל 2012 תיזכר גם, שוב, כסופו של עידן. מיכאל שומאכר, מגדולי הנהגים בהיסטוריה של הספורט והמעוטר שבהם, הכריז על פרישה נוספת בתום העונה. לאחר שכבר פרש מהתחום וחזר בו, נראה שזהו אכן אקורד הסיום של הנהג האגדי. את העונה הנוכחית, והאחרונה, העביר שומאכר כנהג בקבוצת מרצדס, כשהוא מסיים במקום ה-13 בדירוג הנהגים. לזכותו של שומאכר רשומים קרוב לשני עשורים של מרוצים, 7 אליפויות פורמולה 1 והוא מחזיק בשיאים רבים.
פורמולה 1: פטל אלוף עולם פעם שלישית ברציפות
צילום: מנהל
מיכאל שומאכר. סופו של עידן

גרנד פרי ברזיל
1. ג'נסון באטון – מקלארן
2. פרננדו אלונסו – פרארי
3. פיליפה מאסה – פרארי
4. מארק וובר – רד בול
5. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
6. סבסטיאן פטל – רד בול
7. מיכאל שומאכר – מרצדס
8. ז'אן אריק וורן – טורו רוסו
9. קאמוי קוביאשי – סאובר
10. קימי רייקונן – לוטוס

אליפות הנהגים
1. סבסטיאן פטל – 281 נקודות
2. פרננדו אלונסו – 278 נק'
3. קימי רייקונן – 207 נק'
4. לואיס המילטון – 190 נק'
5. ג'נסון באטון – 188 נק'
6. מארק וובר – 179 נק'
7. פיליפה מאסה – 122 נק'
8. רומאן גרוז'אן – 96 נק'
9. ניקו רוזברג – 93 נק'
10. סרג'יו פרז – 66 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. רד בול – 460 נקודות
2. פרארי – 400 נק'
3. מקלארן – 378 נק'
4. לוטוס – 303 נק'
5. מרצדס – 142 נק'
6. סאובר-פרארי – 126 נק'
7. פורס אינדיאה – 109 נק'
8. וויליאמס-רנו – 76 נק'
9. STR-פרארי – 26 נק'
10. קייטרהאם-רנו – 0 נק'