קורוס (Qoros)זוכרים את קורוס (Qoros), המיזם המשותף (50-50) של החברה לישראל עם יצרנית הרכב הסינית צ'רי (Chery)? בשנה שעברה הכריזה החברה על כך שתחל להציג ולייצר דגמים בקרוב, כאלו שיתאימו לשוק הסיני וגם לאירופאי. כעת מודיעה החברה שהמכונית הראשונה שלה כבר כמעט מוכנה ותיחשף בשיטתיות ברחבי הגלובוס: לראשונה בתערוכת ז'נבה הקרובה (שתחול בחודש מרץ), ולאחר מכן תוצג גם אצל הסינים בתערוכת שנחאי (חודש אפריל).

נכון לעכשיו לא ניתן לומר רבות אודות המכונית החדשה, למעט שמדובר בסדאן משפחתית קומפקטית. בעזרתה, ובעזרת דגמים נוספים שיוצגו בהמשך (אחד בכל חצי שנה, לפי הפרסום), ביניהם גם מכוניות חשמליות והיברידיות, תנסה החברה להיות היצרנית הסינית הראשונה שזוכה להצלחה באירופה. לשם כך היא גייסה מוחות אירופאים שיעצבו ויפתחו את המכונית, כמו למשל גרט הילדברנד (Gert Hildebrand) שעיצב את המיני החדשה. המטרה – מכונית סינית ראשונה המיועדת בראש ובראשונה עבור אירופה, ועל כן גם נבנית מאפס לעמוד בתקינות המחמירות (כולל יורו NCAP), שתתאים גם עבור השוק הסיני, בדומה למכוניות אירופאיות רבות.
קורוס תציג מכונית ראשונה בז'נבה
צילום: מנהל
הצצה לפנים המכונית במהלך מבחנים באוסטרליה

קורוס, כלומר, תנסה ליצור שילוב חדשני וייחודי בין טכנולוגיות ומשאבים אירופאים לבין יכולת הייצור הסינית, ובכך ליצור קו דגמים שיזכה להצלחה כפולה. זאת כאשר עד היום לא הצליחה אף יצרנית מכוניות סינית לזכות להצלחה משמעותית באירופה.

ייצור המכונית ושיווקה צפוי להתחיל לקראת סוף שנת 2013 במפעל חדש שנבנה בימים אלה ויהיה בעל יכולת לייצר כ-150,000 מכוניות בשנה, ופוטנציאל לשלש את הכמות הזו (ל-450,000 יחידות בשנה).