צעד נוסף נעשה בדרך להחייאת המותג האגדי אלפין (Alpine) שבידי רנו. השבוע הכריזה היצרנית הצרפתית ביחד עם חברת קייטרהאם הבריטית על הסכם שיתוף פעולה במסגרתו יחלקו השתיים פרויקט משותף לפיתוח וייצור מכוניות ספורט תחת השם אלפין. הפרויקט, שיענה לשם 'חברת המכוניות אלפין-קייטרהאם' (Societe des Automobiles Alpine Caterham), יהיה בבעלות משותפת (50-50) של שתי היצרניות, שישקיעו משאבים שווים כל אחת. כלומר, 50% מהמותג אלפין, שנמצא בבעלות מלאה של רנו, יעברו לקייטרהאם. המטרה – יצירת שתי מכוניות ספורט על טהרת המורשת העשירה של אלפין ב-3-4 השנים הקרובות. העבודה תחל בינואר 2013 ומנכ"ל החברה החדשה יהיה ברנרד אוליבייר (Bernard Ollivier), סמנכ"ל (VP) ברנו שעובד בחברה משנת 1977.

תכנון וייצור המכוניות יתקיים במפעל בעיר דייפ (Dieppe) שבצרפת, שם מפותחות ומיוצרות המכוניות של רנו ספורט כמו הקליאו RS. המפעל הוקם אי-שם ב-1969 והיה מקום ייצורה של הברלינטה האגדית. מאז ועד היום יצאו משערי המפעל כ-400,000 כלי רכב.
רנו תבנה אלפין יחד עם קייטרהאם
צילום: מנהל
רנו אלפין A110-50 קונספט
חברת קייטרהאם נוסדה במהלך שנות ה-70' והתפרסמה בעיקר בזכות מספר דגמים שמבוססים על לוטוס 7. כיום היא פעילה גם בתחום הפורמולה 1 לצד לוטוס.
על רנו ספורט אנחנו כבר לא ממש צריכים לספר לכם, אבל כן נזכיר שמדובר בחברה עם ניסיון עשיר בתחום הספורט המוטורי (כולל פורמולה 1) ומכוניות הספורט לכביש. בחודשים האחרונים ניסתה רנו להחזיר לחיים את מותג אלפין שבבעלותה עם ה-A110-50 קונספט המרשימה שמבוססת בעיצובה על מכונית הקונספט רנו דזיר (Dezir). עד כמה שהיינו רוצים לראות את היפהפייה הזו על הכבישים (אפילו בחו"ל), עושה רושם ששיתוף הפעולה החדש פונה לדרך קצת אחרת – אבל עם שמות כמו רנו ספורט, אלפין וקייטרהאם, נראה שיש למתכון את כל הרכיבים הנכונים.