מאזדה CX-5
מחלקת הייעוץ שלנו מבצעת מאות שיחות מדי יום. כל שיחה ממוקדת בהתאם לדרישת המתקשר, אך יש מספר פרמטרים בסיסיים שמתאימים לכולם ללא הבדלי דת גזע ומין. במדור זה נציג לכם פרמטרים אלה גם כדי שתהיו ממוקדים יותר בשיחות וגם כדי שהשירות שלנו יהיה יעיל יותר. הפעם, נדבר על קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים.
 
 
על תדמית ונראות:
כיום, רוב האנשים שמחפשים מכונית חדשה בתקציב של 160,000 שקלים ומעלה, בוחרים לקנות רכב פנאי קומפקטי. למעשה, המעבר לרכב מוגבה קיים בכל הסגמנטים, ראו למשל את ניסאן ג'וק ובמובן מסויים גם סקודה יטי שנמכרים בארץ ובעולם בהצלחה רבה, כשאליהם יצרפו בקרוב אופל מוקה, שברולט טראקס ואחרים שכבר הוצגו. אבל לפחות בינתיים בישראל, בקטגוריה זו התופעה בולטת ביותר. נדמה שבעתיד, בניגוד לתחזיות כותבי סרטי המד"ב, המכוניות יהיו דווקא גבוהות ומנופחות. 
 
אז מה הבעיה?
נתחיל בהסבר – מה זה למעשה רכב פנאי קומפקטי? ובכן, מדובר ברכב עם שלדה של מכונית משפחתית, שעליה הורכב מרכב שמזכיר צורה של רכב שטח אמיתי. לחלקם ניתן לקרוא גם קרוסאובר, או הכלאה. חלקם מציע הנעה לכל הגלגלים, וחלקם רק הנעה קדמית. פרט למעט מאוד רכבי פנאי קומפקטיים, גם לגרסאות ה-4x4 של רובם אין יכולת שטח אמיתית, חוץ משבילי קק"ל שגם רכב פרטי רגיל יכול לעבור בהם. בגלל שמבנה מנופח ותדמית עולים כסף, ורכבי פנאי שכאלו עולים כמו משפחתית גדולה או מיניוואן שייתן לכם הרבה מרווח, אז חשוב שתדעו מה מפסידים במעבר לרכב פנאי קומפקטי.
 
כדי להיות הכי ברורים שאפשר נכתוב זאת מפורשות (כמובן עם הסתייגות על היוצאים מן הכלל) – משפחתית גדולה תהיה: מרווחת יותר, נוחה יותר, מאובזרת יותר, חזקה יותר וחסכונית יותר מרכב פנאי מקביל לה במחיר. לדוגמא, יונדאי ix35, אחד מרכבי הפנאי הקומפקטיים הכי נמכרים בארץ, יש בסיס גלגלים של 264 ס"מ ונתון רוחב של 182 ס"מ. לאחות הסדאנית הגדולה, i40 מידות גדולות יותר משמעותית פרט לממד הרוחב הזהה וביצועים משופרים.ה-i40 מאיצה ב-0.6 שניות יותר מהר ל-100 קמ"ש (10 שניות לעומת 10.6 שניות), צריכת הדלק שלה תהיה טובה יותר ב-1.8 ק"מ לליטר (13.2 לעומת 11.5, לפי נתוני היצרנית). דוגמא אחרת היא מאזדה CX-5 החדש (יחסית), שהגיע ארצה לפני מספר חודשים וזוכה לפופולאריות גבוהה. בסיס הגלגלים שלו הוא 270 ס"מ, כשזה 2.5 ס"מ פחות בהשוואה לאחות מבית, מאזדה 6. בהתייחס ל-6 החדשה שנחשפה לא מזמן, מדובר בהפרשי ממדים גדולים יותר (בסיס גלגלים של 283 ס"מ) וכמובן גם ביצועים טובים יותר וצריכת דלק עדיפה. ולמי שחשובות נוחות הכניסה והיציאה ותנוחת הישיבה הגבוהה – אפשר גם למצוא מיניוואנים במחיר של רכבי פנאי קומפקטיים.

שורה תחתונה:
יש קהל לא מבוטל הצמא לרכבי פנאי שכאלה – יעידו על כך נתוני המכירות המתפרסמים מדי חודש. גם יש הצדקה ברכישת רכב פנאי הרי מי אם לא חובבי רכב כמונו, יבינו לליבם של אלה המבקשים לנוע במכונית בעלת תדמית ונראות. אז כן, במובן מסוים רכב הפנאי יכול להוות תחליף למשפחתית גדולה, אבל כנראה שלא אם אתם מחפשים מכונית שתהיה חסכונית יותר, נוחה יותר או מרווחת יותר ממקבילתה פחוסת המרכב. אז אם בראש מעינכם מראה מסוים, או תדמית מסוימת, אל תשכחו לומר לנו זאת בשיחת הייעוץ כדי שנוכל לעזור לכם בצורה הטובה ביותר.