פיליפ וארון, יו"ר PSA, ודן אקרסון, מנכ"ל ג'נרל מוטורס
הרומן בין קונצרן ג'נרל מוטורס לבין PSA (הקונצרן שמאגד את פיג'ו ואת סיטרואן) ממשיך לרקום עור וגידים. אתמול (ד') הודיעו שתי החברות על תכנית עבודה משותפת לשנים הקרובות שכוללת 4 מכוניות משותפות והמשך הרכש המשותף בדרך למטרה – חיסכון משותף של 2 מיליארד דולר. את הפירות הראשונים של הפרויקטים המשותפים נתחיל לראות כבר ב-2016, שזה לא רחוק כמו שזה נשמע.

לראשונה אנחנו זוכים גם לפירוט הפרויקטים ליצירת מכוניות ופלטפורמות משותפות לחברות. פרויקט אחד יתבסס על בניית רכב מסחרי קטן עבור אופל (ווקסהול במדינות מסוימות) ורכב פנאי קומפקטי עבור פיג'ו. פרויקט נוסף יכלול מכונית קטנה או קומפקטית חדשה עבור המותגים אופל וסיטרואן. פרויקט שלישי יכלול פלטפורמה משודרגת ופחות מזהמת שתשמש את הדורות הבאים של המכוניות הקטנות של שלושת המותגים (אופל-פיג'ו-סיטרואן). פרויקט רביעי ואחרון יכלול בנייה משותפת של משפחתית, גם כן עבור שלושת המותגים.

אופל ופיג'ו חוות, כידוע, קשיים כלכליים שמתבטאים בצניחה של ערך המנייה אצל הצרפתים ודו"חות כספיים שליליים אצל הגרמנים (ששייכים לאמריקנים). בשבועות האחרונים נפוצו שמועות על כך שבמסגרת שיתוף הפעולה הנרחב בין הקונצרנים, יאוחדו המותגים אופל ופיג'ו. נכון לעכשיו אין אף התייחסות רשמית לשמועות, אך ההודעה על הפעילות המשותפת מצביעה ככל הנראה על כך שאין מהלך כזה בדרך. המותגים, כך מסתמן, ישמרו על עצמאותם ויפעלו בכוחות משותפים לייצור דגמים יקרים פחות לפיתוח וייצור בדרך לחיסכון שכאמור נקבע על 2 מיליארד דולר בשנה.