ניסאן אקסטרם קונספטלפני כ-3 שנים הציגה ניסאן את הג'וק, שהיה לרכב הפנאי הקומפקטי, או מיניקרוסאובר הראשון שצבר פופולאריות והפך לדגם הכי חם באחד הסגמנטים הכי טרנדיים בעולם. בעקבותיו נוצר גל של דגמים מתחרים שמנסים לערער את מעמדו – ללא הצלחה משמעותית עד כה.
ואין הזדמנות טובה יותר מאשר תערוכת הרכב של סאו פאולו שבברזיל בשביל להתחיל ולגשש סביב השלב הבא באבולוציה של הקרוסאוברים הקטנים, שבניגוד למה שדרווין היה מנחש, עושה רושם שהם רק הולכים ומתכווצים. הברזילאים אוהבים קטן, זול ו... פנאי. ולכן מנצלות יצרניות רבות את ההזדמנות של התערוכה הגדולה של אחד מהשווקים המתפתחים החשובים בעולם.

אתמול הצגנו בפניכם את הניסיון של פולקסווגן – קרוסאובר קטן (ממש) בשם טאיגאן שנראה כמו התחרות הגרמנית לג'וק, רק קצר יותר. כעת הגיע תורה של מלכת התחום – ניסאן. היא מציגה בתערוכה קונספט בשם אקסטרם (Extrem – כמו אקסטרים רק בכתיב חסר) – אותו היא מגדירה כ"רכב ספורטיבי עירוני", ואנחנו נגדיר אותו מיני-מיניקרוסאובר. הוא מבוסס על פלטפורמת V של היצרנית, שהיא הדור החדש של פלטפורמת B עליה מבוסס ניסאן ג'וק. בסיס הגלגלים הוא 245 ס"מ – קטן ב-8 ס"מ מזה של הג'וק וזהה לבסיס הגלגלים של ניסאן מיקרה הנוכחית. האורך הכולל עומד על 385 ס"מ, שזה כמעט זהה לטאיגאן שראינו אתמול. הגובה הוא 153 ס"מ והרוחב 176.5 ס"מ.
מתקפת המיני-מיניקרוסאוברים: ניסאן אקסטרם
צילום: מנהל

העיצוב של האקסטרם הוא "ניסאני"-עתידני מלפנים ועם נטייה למופרך מאחור. למרות שאנחנו כן יכולים לדמיין את תצורה הפגוש שנמתח ממש עד למפגש עם השמשה האחורית "גדל עלינו". יש לו 3 דלתות וקו חלונות וגג משתפלים. החישוקים בקוטר 19 אינץ'.
ניסאן לא מפרסמת תמונות של פנים הרכב, אך מציינת שתצורת הישיבה היא 2+2 ושהוא יציע "מספיק מקום אחסון לחפצים יומיומיים".

מתחת למכסה נמצא מנוע 1.6 ליטר מוגדש, כאשר היצרנית לא חושפת עליו נתונים נוספים ולכן ניתן להניח שמדובר במנוע המוכר לנו מדגמי ניסאן אחרים כמו הג'וק. ייתכן ומדובר בגרסה עדכנית ומשופרת, שכן מזכירה החברה בפרסום את הקשרים הטכנולוגיים של המנוע לזה של הדלתאווינג המסקרנת שהתחרתה במרוץ לה-מאן (ולא ממש הצליחה, אגב). באופן היפותטי, אומרת ניסאן, יוכל רכב שכזה להציע הנעה קדמית או כפולה.

כאמור, יסאן אקסטרם קונספט מוצג השבוע בתערוכת סאו פאולו, וזו ככל הנראה אחת ההזדמנויות הבודדות, אם לא היחידה, לראות אותו. ניסאן מבהירה שכשמו כן הוא, והאקסטרם נועד להישאר קונספטואלי. מצד שני היא אומרת שהוא כן מצביע על כיוון עתידי של דגמים שמיועדים עבור השוק הברזילאי, אבל לא רק.