סבסטיאן פטלסבסטיאן פטל סיים ראשון בגרנד פרי היפני וסגר עם נצחונו את הפער שהיה לפרננדו אלונסו מפרארי בפסגת דירוג האליפות. היה זה ניצחון מוחץ של אלוף העולם, שהינו היחיד השנה שהשיג שני ניצחונות רצופים. נהגה של רד בול, שהיה המהיר ביותר בהקפות הדירוג, פתח היטב את המרוץ ולא נטש את ההובלה מהזינוק ועד לסיום. למעשה יתרונו היה כה גדול עד שלא נראה שמשהו מהמתחרים יכול יהיה לסכן אותו.

ואולם מה ששיחק לטובת פטל במאבק האליפות הייתה תאונה של אלונסו בפרארי בזינוק. מגע עם קימי רייקונן בלוטוס גרר תקר למכונית הפרארי שסבסבה למלכודת החול שמחוץ למסלול. עבור אלונסו, פרישה שכזו הייתה מכה קשה למאבק האליפות אותה הוליך בבטחה בחודשים האחרונים. בכלל, הזינוק על המסלול האגדי של סוזוקה היה רב נפגעים כאשר רומאן גרוז'אן שוב הפליא במכותיו. הפעם הנפגע היה מארק וובר ברד בול, שבעקבות סבסוב ירד למקום האחרון. קורבן שלישי היה ניקו רוזברג במרצדס שעם או בלי קשר נפגע ממכונית הוויליאמס של ברונו סנה.

זינוק מצוין של קאמוי קוביאשי בסאובר ושל ג'נסון באטון במקלארן (שטיפס מהמקום השמיני לשלישי), יצרו סדר מעט מפתיע בתחילת המרוץ. ההפתעה האמיתית הייתה של נהג הפרארי השנייה, פיליפה מאסה. מאסה הצליח לטפס עד למקום השני אחרי החלפת הצמיגים ולשמור על המקום הזה עד לסיום כדי להביא מעט ניחומים לקבוצת פרארי. מאחור ניסה באטון לחלוף על פני קוביאשי, אך ניהול מרוץ מצוין של קבוצת סאובר הקטנה שמר על מקומו השלישי של הנהג היפני שהתקבל בתשואות על ידי הקהל הביתי.
פורמולה 1: פטל סוגר את הפער
צילום: מנהל
אלונסו כבר ללא צמיג על החצץ

באטון נאלץ להסתפק במקום הרביעי, לפני לואיס המילטון (מקלארן), רייקונן, ניקו הולקנברג (פורס אינדיאה), פסטור מלדונדו (וויליאמס), וובר, ודניאל ריקרדו (טורו-רוסו).
הניצחון של פטל פתח מחדש את מאבק האליפות, וכאשר הוא ורד בול נמצאים בכושר כזה, המצב מבחינתם נראה מבטיח.

גרנד פרי יפן:
1. סבסטיאן פטל – רד בול
2. פיליפה מאסה – פרארי
3. קאמוי קוביאשי – סאובר
4. ג'נסון באטון – מקלארן
5. לואיס המילטון – מקלארן
6. קימי רייקונן – לוטוס
7. ניקו הולקנברג – פורס אינדיאה
8. פסטור מלדונדו – וויליאמס
9. מארק וובר – רד בול
10. דניאל ריקרדו – טורו-רוסו

אליפות העולם לנהגים:
1. פרננדו אלונסו (פרארי) – 194 נקודות
2. סבסטיאן פטל (רד-בול) – 190 נק'
3. קימי רייקונן (לוטוס) – 157 נק'
4. לואיס המילטון (מקלארן) – 152 נק'
5. מארק וובר (רד-בול) – 134 נק'

אליפות העולם ליצרנים:
1. רד בול – 324 נקודות
2. מקלארן – 283 נק'
3. פרארי – 263 נק'
4. לוטוס – 239 נק'
5. מרצדס – 136 נק'