נבחרת פוינטר ובראשה רז היימן והילל סגל צוות נהגי השטח המצליחים בארץ, יוצאים להתחרות בראלי הבלקן. מירוץ הראלי-רייד אשר יוזנק מטירניה בירת אלבניה ב-7 בספטמבר, יעבור בנוסף בבולגריה, יון ומקדוניה ויארך על פני כ-2,500 ק"מ. זוהי הפעם הרביעית שמירוץ ראלי זה נערך והראשונה בה משתתפים בו צוותים מישראל. היימן וסגל יתחרו בקטגוריה T1.2 כלומר כלי רכב מבניה עצמית עם מנוע דיזל. הרכב נסמך על מכללים מכאניים של מיצובישי פאג'רו, אך מנוע ה-3.0 ליטר הוא מתוצרת ב.מ.וו (250 כ"ס).

לאור ההצלחה הגדולה שלהם במירוץ הדקאר האגדי אליו יצאו בתחילת השנה, הציפיות מהצוות של 'פוינטר' גדול. "יש עלינו לחץ רב אחרי שכבר הגשמנו את עצמנו בראלי האחרון" הסביר היימן "חובת ההוכחה שוב עלינו וזה לא משנה באיזה ראלי אנו מתחרים. אנו מגיעים רעבים מאוד למירוץ ורוצים לנצח בו ולהתברג במקומות הראשונים".

מדובר כמובן באירוע בעל חשיבות קטנה בהרבה ממירוץ הדקאר, אבל גם כזה בו עלויות ההשתתפות נמוכות יותר באופן משמעותי. להיימן וסגל היה ברור שהשנה הם לא יהיו יכולים לגייס תקציב כה גדול כמו זה שדרוש להשתתפות בדקאר. כדי לסבר את האוזן יש לציין שרק עלות הרשמה בדקאר עומדת על 20,000 דולר מול 1,300 דולר בראלי הבלקן. אבל הצוות הישראלי רצה בכל זאת לצאת לתחרות בין לאומית השנה כדי לשמור על רצף השתתפויות. בדרך הזאת הוא בפירוש רוכש ניסיון ולומד דרכים לקידום הספורט המוטורי המקומי שנמצא בנקודת קריטית להתפתחות. השאיפה לקידום הספורט המקומי היא גם זו שהביאה את היימן, סגל ונבחרת פוינטר לסייע לצוות ישראלי נוסף – רועי שפירא ואיתי מולדובסקי – לצאת למירוץ המדובר במדי קבוצת אראן-חולון מוטורס.