פיאט 500 טורבופיאט 500 טורבו, זהו שמה של גרסת "הביניים" של ה-500 באמריקה. היא מונעת על-ידי מנוע המולטיאייר (MultiAir) של פיאט, בנפח 1.4 ליטר ועם מגדש טורבו המספק 135 כ"ס ו-20.75 קג"מ. אנחנו מכירים את המנוע הזה מאלפא רומיאו מיטו. למה ביניים? כי בצפון אמריקה משווקת פיאט 500 בגרסתה הרגילה עם מנוע מולטיאייר לא מוגדש המספק 101 כ"ס, ואילו אבארט 500 משווקת עם מנוע המולטיאייר המוגדש בגרסתו החזקה יותר, בעלת 160 כ"ס ו-23.5 קג"מ. שלא תתבלבלו נאמר שבארץ ובאירופה משווקת האבארט עם מנוע מעט שונה (T-Jet) בעל הספקים כמעט זהים.
גרסת הטורבו החדשה משודכת לתיבת 5 ההילוכים הידנית של פיאט. על-פי נתוני היצרנית, צריכת הדלק המשולבת שלה עומדת על 14.5 ק"מ לליטר, שכמו ההספק ונתונים אחרים, היא כמעט זהה לצריכת הדלק של אבארט 500 המשווקת אצלנו.

היא ארוכה ב-6.8 ס"מ מה-500 הרגילה עם חזית בעלת מראה שונה שנועדה גם להכיל את המנוע המשודרג. היא משווקת עם חישוקים בקוטר 16 אינץ', בלמים משודרגים עם דיסקים מאווררים ומוגדלים, וכיול קשיח יותר של המתלים, שסביר להניח שדומה באופן (לא) מפתיע לאבארט 500 המקומית. מבפנים כוללת הטורבו מושבים ספורטיביים, גימורי עור ואפשרות למושבי עור מחוממים. כמו כן היא תגיע עם מערכת שמע ייחודית שנקראת 'ביטס' (Beats), פרי פיתוחו של אמן הראפ המפורסם ד"ר דרה (Dr. Dre). זו מגיעה מגרסתה האמריקנית של קרייזלר 300 וכוללת בין השאר 6 רמקולים שכוילו לאיכות שמע מירבית.
המחיר, אגב, עומד על 19,500 דולרים (שהם 78,666 שקלים בתרגום ישיר – מעט פחות ממחצית מחירה המקומי של אבארט 500).
מנוע טורבו חדש לפיאט 500
צילום: מנהל

פיאט זוכה להצלחה מעורבת עם ה-500 בארצות הברית. מצד אחד, אבארט 500 נחטפות כמו לחמניות, ובחודשים האחרונים נתבשרנו על כך שהמפעל המייצר אינו מסוגל לעמוד בביקוש ושרשימת ההזמנות מלאה לתקופה ארוכה. מצד שני, ה-500 הרגילה נחשבת לפלופ עם נתוני מכירות נמוכים משמעותית מהצפי. לדברי החברה, ה-500 טורבו נמצאת במקום המושלם בין האבארט הספורטיבית ל-500 הרגילה, שלא הייתה חזקה מספיק עבור הלקוחות האמריקנים. ביחד עם ה-500L מקווה פיאט להציל את החזרה לצפון אמריקה.